۷هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور افزوده شد

از آغاز فعالیت دولت سیزدهم تاکنون، هفت‌هزار و ۳۹۸ مگاوات ظرفیت جدید حرارتی از طریق ورود ۳۹ واحد جدید، رفع محدودیت واحدهای بخاری و افزایش توان واحدهای گازی به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور افزوده شد.

به گزارش روز شنبه اگزیم‌نیوز از شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر)، در مدت بیش از ۲ سال فعالیت دولت سیزدهم افزایش ۳۵ هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی از طریق ساخت ۱۵ هزار مگاوات نیروگاه حرارتی خصوصی و دولتی، ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر و ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه صنایع برنامه‌ریزی شد که از این میزان تاکنون هفت‌هزار و ۳۹۸ مگاوات محقق شده است.

این افزایش ظرفیت، به‌منظور رفع ناترازی تولید و مصرف برق و از طریق سنکرون ۳۹ واحد جدید حرارتی به ظرفیت پنج‌هزار و ۳۹۸ مگاوات، رفع محدودیت نیروگاه‌های بخاری و افزایش توان عملی نیروگاه‌های گازی موجود به ظرفیت ۲ هزار مگاوات انجام شده است.

اکنون نزدیک‌به ۹۴ درصد از برق کشور توسط نیروگاه‌های حرارتی تامین می‌شود و حدود ۸۴ درصد ظرفیت نیروگاهی به نیروگاه‌های حرارتی اختصاص دارد که از طریق ۶۲۱ واحد تولید برق در ۱۳۴ نیروگاه تولید می‌شود و بیش از ۶۸ درصد این ظرفیت در اختیار بخش خصوصی است.

کد خبر 68777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =