۱۰ درصد محصولات دانش بنیان‌ها مربوط به حوزه پتروشیمی است

دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در حوزه توسعه بازار اقتصاد دانش با بیان اینکه بزرگترین مساله امروز حوزه پتروشیمی اقتصادی کردن تولید محصولات مورد نیاز است، گفت: ۹ هزار و ۲۸۰ شرکت دانش بنیان در کشور فعالیت دارند که ۱۰ درصد محصولات این شرکت ها به حوزه پتروشیمی مربوط می شود.

به گزارش اگزیم‌نیوز، رضا سلطانعلی زاده روز(شنبه) در نشست خبری رونمایی از پوستر رویداد تقاضامحور پتروفن که با حضور مدیر عامل گروه سرمایه‌گذاری پتروشیمی ایرانیان(پترول) به عنوان بزرگترین شرکت فعال سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه وابسته به شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس برگزار شد، اظهار داشت: رویداد پتروفن امسال با دو رویکرد هم افزایی بین دستگاه ها و بازیگران حوزه پتروشیمی کشور همچنین اتصال دانش بنیان ها با هلدینگ خلیج فارس برگزار می شود.

گروه سرمایه‌گذاری پتروشیمی ایرانیان(پترول) به عنوان بزرگترین شرکت سرمایه‌گذاری فعال در بازار سرمایه در سال ۱۳۹۰ با نماد پترول در فرابورس پذیرفته شده و بیش از ۶۵ درصد سهام مالکیت این شرکت در اختیار شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس است.

سلطانعلی زاده که دبیری رویداد امسال پتروفن را در آذر ماه امسال عهده دار است، گفت: هلدینگ خلیج فارس به طور حتم می تواند بازار بسیار بزرگی برای دانش بنیان ها باشد.

وی با بیان اینکه بزرگترین مساله امروز حوزه پتروشیمی اقتصادی کردن تولید محصولات مورد نیاز است، تصریح کرد: ۹ هزار و ۲۸۰ شرکت دانش بنیان در کشور فعالیت دارند که ۱۰ درصد محصولات این شرکت ها به حوزه پتروشیمی مربوط می شود.

سلطانعلی زاده گفت: همایش پتروفن ۱۴۰۲ با شناسایی نیازهای فناورانه شرکت‌های پتروشیمی تابعه در هفت حوزه اصلی و مرتبط صنعت، شامل "بهبود و تحول در فرآیند، برق و ابزار دقیق، تجهیزات ثابت و دوار، دیجیتالیزاسیون، دانش فنی فرایندی و توسعه محصول، مواد شیمیایی و کاتالیست و همچنین آب، انرژی و محیط زیست" گام ارزشمند و مهمی در راستای هم رسانی شرکت‌های هلدینگ خلیج فارس و زیست بوم دانش‌بنیان کشور به منظور تکمیل و توسعه زنجیره تامین، زنجیره ارزش، توسعه فناوری و خودکفایی برمی دارد.

کد خبر 68759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =