تولید حدود ۷۶۳ هزار دستگاه خودرو از فروردین تا پایان مهر سال جاری

مدیرکل صنایع خودروی وزارت صنعت، معدن و تجارت از تولید حدود ۷۶۳ هزار دستگاه خودرو از ابتدای فروردین تا پایان مهر سال جاری خبر داد و گفت: شاهد به ثمر نشستن برنامه‌های تحولی دولت سیزدهم در حوزه تولید و تنظیم بازار خودرو هستیم.

به گزارش روز سه شنبه اگزیم‌نیوز، «عبدالله توکلی لاهیجانی» در گفت‌وگویی اظهار داشت: در سال جاری حدود ۶۲۴ هزار دستگاه خودروی سواری بصورت عبور مستقیم و کامل تولید شده که در مقایسه با ۵۰۳ هزار دستگاه تولید کامل مدت مشابه پارسال، رشد ۲۴ درصد را نشان می دهد.

وی افزود: در مدت یاد شده ۹۱ هزاردستگاه خودروی وانت در کشور تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال از ۴۷ درصد رشد برخوردار بوده است.

توکلی لاهیجانی ادامه‌داد: علاوه بر این، از فروردین تا مهر سال جاری حدود ۲۳۰۰ دستگاه خودروی ون تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۹ درصد رشد را نشان می‌دهد.

مدیرکل صنایع خودروی وزارت صمت گفت: تولید حدود ۲۲ هزار دستگاه انواع خودروی سنگین (کامیون، کامیونت و کشنده) و رشد ۳۵ درصد تولید در این حوزه، از دیگر آمار قابل ذکر است.

رشد ۸۴ درصدی تولید خودروسازان خصوصی

وی افزود: علاوه بر این از فروردین تا مهر سال جاری حدود ۱۷۶ هزار دستگاه خودرو در بخش خصوصی تولید شد که در مقایسه با تولید ۹۶ هزار دستگاه مدت مشابه پارسال، حدود ۸۴ درصد رشد تولید را نشان می‌دهد.

توکلی لاهیجانی گفت: در این مدت سهم بخش خصوصی از تولید خودرو در کشور ۲۳ ‌درصد بوده است.

کد خبر 68648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 4 =