گلایه مردم از سختگیری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات خرد و ورود سازمان بازرسی

بازرس کل امور بانک و بیمه سازمان بازرسی کل کشور با ارسال نامه­‌ای به معاون نظارت بانک مرکزی درباره ضمانت اشخاص برای دریافت تسهیلات، اعلام کرد که اقدامات برخی از بانک‌­ها در این حوزه مغایر با قانون و مقررات است.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم نیوز از سازمان بازرسی کل کشور، ستار شیرعالی در این باره توضیح داد: بر اساس بررسی‌های به عمل آمده و تأیید شده، برخی از بانک‌ها و موسسات اعتباری، در زمان اعطای انواع تسهیلات به ویژه تسهیلات خرد و تکلیفی از متقاضیان درخواست گواهی کسر از حقوق یا ضمانت اشخاصی را می‌کنند که حتماً در شعبه مربوطه، دارای حساب جاری باشند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس یافته‌های سازمان بازرسی برخی از بانک‌ها ضمانت افراد بالای ۶۵ سال را از متقاضی نمی‌پذیرند، افزود: دریافت گواهی یاد شده به عنوان تضمین بازپرداخت تسهیلات و ایجاد هر نوع شرط اضافه بر آنچه که در شورای پول و اعتبار تصویب شده، مغایر با قوانین و مقررات حاکم است و گاهی یافتن ضامن دارای حساب در شعبه اعطاء کننده تسهیلات نیز امکانپذیر نیست و این امر سبب نارضایتی شهروندان می‌شود.

بازرس کل امور بانک و بیمه سازمان بازرسی کل کشور اضافه کرد: بر این اساس سازمان بازرسی کل کشور با ارسال نامه‌ای به معاون نظارت بانک مرکزی تاکید کرده که در پرداخت تسهیلات به گونه‌ای اقدام شود که ضمن حفظ حقوق بانک، ارائه پوشش و ضمانت برای استفاده کنندگان از تسهیلات نیز امکانپذیر باشد.

در این نامه هشداری سازمان بازرسی تاکید شده است که ضمن بررسی موضوع، مراتب به نحو مقتضی به مدیران‌عامل بانک‌ها و موسسات اعتباری و مسئولان مربوط اعلام و نتیجه اقدامات حداکثر ظرف مدت (۵) روز کاری به این سازمان اعلام شود.

کد خبر 68642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 3 =