بذرپاش: ۱۲ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل کریدور شمال- جنوب تصویب شد

وزیر راه و شهرسازی در روز دوم سفر رئیس جمهور و هیات دولت به کردستان گفت که کریدور شمال- جنوب یکی از پروژه‌های مهم و اصلی در تکمیل زنجیره حمل و نقل است و بنابراین برای تکمیل آن در این سفر ۱۲ هزار میلیارد ریال اعتبار تصویب شده است.

به گزارش روز شنبه اگزیم‌نیوز، مهرداد بذرپاش جمعه شب در نشست مشترک شورای اداری و برنامه‌ریزی و توسعه استان کردستان با حضور رئیس جمهور در مجتمع فرهنگی هنری سنندج اظهار کرد: کریدور جاده‌ای شمال- جنوب در غرب کشور واقع شده که ۳۲۰ کیلومتر آن در استان کردستان است.

وی با بیان اینکه ۱۶۰ کیلومتر از این کریدور در استان به پایان رسیده و زیربار ترافیک رفته است، گفت: ۱۶۰ کیلومتر آن باقی‌مانده که ۷۴ کیلومتر آن در دست اجرا و ۸۶ کیلومتر دیگر در دست مطالعه قرار دارد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در این سفر ۱۲ هزار میلیارد ریال برای این پروژه تصویب شده و نیاز است که این رقم افزایش یابد، بیان کرد: با اتمام این کریدور گره‌ بزرگی از ترافیک استان گشوده خواهد شد و می تواند یکی از گره‌های ترافیکی را حل کند.

وی در ادامه سخنان خود به بهره برداری از خط آهن همدان- سنندج در این سفر اشاره کرد و افزود: وقتی منطقه‌ای به خط آهن متصل می‌شود انگیزه‌ای مضاعف برای فعالان بخش خصوصی برای سرمایه گذاری خواهد بود و به طور قطع این خط در استان زمینه رغبت بیشتر برای سرمایه گذاران را فراهم می کند.

بذرپاش یادآور شد: ادامه این خط آهن به سمت باشماق این مسیر را به یک راه ترانزیتی از خاور به باختر کشور تبدیل می‌کند و با این کار تمام کشور می‌توانند از این ظرفیت سود ببرد.

وی اظهار کرد: همچنین امروز دومین فرودگاه این استان وارد مدار حمل و نقل شد، پروژه‌ای که مردم سال‌ها منتظر بهره برداری از آن بودند و به نوعی افتتاح آن را باور نداشتند که این اتفاق افتاد و فرصت افتصادی بزرگی برای منطقه خواهد بود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در مجموع در چند روز گذشته بیش از یک هزار میلیارد تومان پروژه مختلف در حوزه راهداری استان به بهره‌برداری رسیده و بیش از ۲ هزار میلیارد تومان پروژه جدید نیز برای این حوزه تعریف شده است.

وی یادآور شد: در حوزه نهضت ملی مسکن نیز کردستان یکی از استان‌های دارای مشکل در تامین زمین بود که با تلاش‌های انجام شده این مشکل رفع شده و امروز کار ساخت ۱۸ هزار و ۵۰۰ مسکن ملی در کردستان آغاز شد.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان در دور دوم سفرهای استانی خود به منظور دیدار با مردم، بررسی مصوبات سفر دور اول و افتتاح ۱۶ کلان پروژه، صبح روز گذشته / پنجشنبه/ وارد سنندج مرکز استان کردستان شد.

رئیس دفتر رئیس جمهور، وزرای کشور، فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیرو، میراث فرهنگی و گردشگری، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، رییس سازمان حفاظت محیط زیست و رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی رئیس جمهور را در سفر به استان کردستان همراهی می‌کنند.

حضور در مراسم بهره برداری از راه آهن سنندج - همدان، افتتاح فرودگاه سقز، دیدار مردمی در سنندج، دیدار مردمی در بانه، دیدار با روحانیون، فعالان اقتصادی و نشست خبری از جمله برنامه های دکتر رئیسی در سفر به کردستان است.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی ۱۷ تیرماه سال ۱۴۰۱ دور نخست سفر خود به استان کردستان را انجام داد. رییس جمهور پاییز سال گذشته نیز در سفری یک روزه برای افتتاح پروژه انتقال آب سد آزاد به سنندج به این شهر سفر کرد.

کد خبر 68534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 4 =