وزیر جهادکشاورزی: محدودیت و ممنوعیتی برای صادرات محصولات کشاورزی وجود ندارد

وزیر جهادکشاورزی گفت: هیچ محدودیت و ممنوعیتی برای صادرات محصولات کشاورزی وجود ندارد چرا که انجام این مهم اشتغال، تولید و ارزآوری را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش روز جمعه اگزیم نیوز، محمدعلی نیکبخت در گفت و گو با خبرنگاران استان کردستان در شهرستان بیجار با بیان آنکه رویکرد این وزارتخانه در این دوره توجه ویژه به سرمایه گذاری در صنعت تولید محصولات گلخانه ای است لذا نهضت احداث گلخانه در کشور در حال شکل گیری است، افزود: عمده محصولات تولیدی گلخانه های صادراتی است.

وزیر جهادکشاورزی اظهار داشت: از آنجا که در گلخانه ها محصولات خارج از فصل تولید می شود که عرضه آنها تاثیر بسزایی در ایجاد تعادل در قیمت این محصولات دارد، لذا مسیر تولید در حوزه گلخانه را تسهیل کردیم لذا در حال حاضر هیچ ممنوعیتی و محدودیتی برای صادرات محصولات کشاورزی به ویژه گلخانه ای وجود ندارد.

وی یادآور شد: در این دوره به سمت مسدود کردن جریان تولید نمی رویم و صادرات آزاد است تا تولیدکنندگان ما هم بتوانند سهمی در بازار جهانی بدست بیاورند.

وزیر جهادکشاورزی با اشاره به اینکه صادرات محصولات کشاورزی اشتغال، افزایش تولید و ارزآوری را به دنبال دارد، گفت: در بخش مالی محدودیت هایی وجود دارد که دولت و مجلس تلاش می کند در بودجه ۱۴۰۳ آنرا حل کند.

نیکبخت سیاست جهاد کشاورزی را تولید و معیشت مردم خواند و گفت: دولت، مجلس و دستگاه های تامین منابع مالی باید توجه ویژه ای به بخش تولید محصولات کشاورزی داشته باشند.

وی یادآور شد: در بودجه سال ۱۴۰۲ برای خرید تضمینی گندم در کشور ۱۰۵ همت (هزار میلیارد تومان) بودجه مصوب شد که بعد از برداشت این محصول بهای گندم خریداری شده به ۱۵۶ همت رسید.

وزیرجهادکشاورزی اضافه کرد: میزان گندم خریداری شده از کشاورزان بیشتر از برآورد انجام شده و سقف منابع مالی درنظر گرفته شده بود و برای نخستین بار در بودجه کشور قانون بودجه اصلاح و این مبلغ به حساب کشاورزان واریز شد.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان در دور دوم سفرهای استانی خود به منظور دیدار با مردم، بررسی مصوبات سفر دور اول و افتتاح ۱۶ کلان پروژه، صبح امروز وارد سنندج مرکز استان کردستان شد.

رئیس دفتر رئیس جمهور، وزرای کشور، فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیرو، میراث فرهنگی و گردشگری، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، رییس سازمان حفاظت محیط زیست و رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی رئیس جمهور را در سفر به استان کردستان همراهی می‌کنند.

حضور در مراسم بهره برداری از راه آهن سنندج - همدان، افتتاح فرودگاه سقز، دیدار مردمی در سنندج، دیدار مردمی در بانه، دیدار با روحانیون، فعالان اقتصادی و نشست خبری از جمله برنامه های دکتر رئیسی در سفر به کردستان است.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی ۱۷ تیرماه سال ۱۴۰۱ دور نخست سفر خود به استان کردستان را انجام داد. رییس جمهور پاییز سال گذشته نیز در سفری یک روزه برای افتتاح پروژه انتقال آب سد آزاد به سنندج به این شهر سفر کرد.

کد خبر 68524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =