مصرف برق صنایع بزرگ کشور ۹ درصد افزایش یافت

بررسی وضعیت مصرف برق در بخش‌های مختلف خانگی، تجاری، اداری و صنعت نشان می‌دهد میزان مصرف در صنایع بزرگ با رشد خوبی همراه بوده و فقط در بخش صنایع بزرگ افزایش ۹ درصدی داشته است.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم‌نیوز، کارشناسان صنعت برق معتقدند مصرف برق در بخش صنعتی که بخش مولد کشور است هر میزان بیشتر باشد نشانه مصرف در بخش درست و ارزش‌آفرین انجام شده و مصرفی است که موجب رونق می‌شود.

چرخ بخش صنعتی کشور با تامین برق مناسب و پایدار به گردش در می‌آید و همه تلاش صنعت برق بر این است که برق مورد نیاز این بخش به بهترین شکل ممکن تامین شود.

بررسی آمارهای منتشر شده نشان می‌دهد که مصرف برق صنایع بزرگ در سال رشد تولید، با رشدی بیش از ۹ درصد همراه شده است.

در همین باره سخنگوی صنعت برق گفت: رشد مصرف انرژی در سال جاری و تا به امروز (هفتم آبان‌) به حدود پنج درصد رسیده است و صنایع بزرگ کشور رشد بیش از ۹ درصد را در سال رشد تولید تجربه کردند.

براساس اعلام شرکت مدیریت شبکه برق ایران، «مصطفی رجبی مشهدی» افزود: رشد مصرف انرژی در سال جاری به حدود پنج درصد رسیده که این میزان در سه ماه تابستان جاری ۶.۵۵ بود که عدد بسیار بزرگی است.

وی با اشاره به اینکه در مهرماه و چند روز ابتدایی آبان‌ماه رشد ۳.۷ درصدی مصرف انرژی را تجربه کردیم، ادامه‌داد: این میزان تقریباً نصف رشد مصرف انرژی در دوره تابستان امسال و با گرمای بی‌سابقه بود.

سخنگوی صنعت برق خاطرنشان‌کرد: این میزان رشد غیرمعمول در تابستان به دلیل استفاده از وسایل سرمایشی و کولرها بوده است که نزدیک‌به ۳۲ هزار مگاوات یا ۴۰ درصد از مصرف برق کشور را به خود اختصاص داده بودند و بار را بر روی شبکه سراسری برق کشور ایجاد می‌کردند.

رجبی مشهدی درباره رشد مصرف صنایع انرژی‌بر تحت پایش مرکز راهبری شبکه برق کشور، گفت: این صنایع رشد ۹.۲۲ درصدی را از ابتدای امسال تجربه کردند و آمارها حاکی از آن است ۲۹.۲ میلیارد کیلووات‌ساعت انرژی مصرف کرده‌اند که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۲۶.۸ میلیارد کیلووات‌ساعت بوده است.

وزارت نیرو و صنعت برق علاوه بر تامین برق پایدار برای بخش صنعت کشور، به‌دنبال ساخت نیروگاه توسط صنایع بزرگ است تا این بخش بتواند نیازهای برقی خود را با نیروگاه‌هایی که می‌سازد تامین کرده و مازاد تولید را در اختیار شبکه قرار دهد.

کد خبر 68363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 8 =