تخفیف ۲۰ درصدی برای صدور بیمه نامه یک ساله شخص ثالث موتور

شورای عالی بیمه با هدف حمایت از موتورسیکلت سواران، ارائه تخفیف ۲۰ درصدی برای صدور بیمه نامه یک ساله شخص ثالث موتورسیکلت‌های صفر کیلومتر را تصویب کرد.

به گزارش روز شنبه اگزیم‌نیوز، معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی در چهارصد و هشتاد و پنجمین جلسه شورای عالی بیمه گفت: با هدف حمایت، تشویق و ترغیب خرید بیمه نامه شخص ثالث، با ارائه تخفیف ۲۰ درصدی بیمه شخص ثالث یک ساله موتورسیکلت‌های صفر کیلومتر موافقت شد.

علی بنیادی نائینی اضافه کرد: صنعت بیمه با ارائه این طرح تشویقی، سعی دارد فرصت دیگری برای بهره مندی از مزایای بیمه شخص ثالث در اختیار راکبان موتور سیکلت قرار دهد.

وی ادامه داد: تردد موتورسیکلت‌های فاقد بیمه نامه شخص ثالث در سطح شهر همواره مخاطراتی را به همراه دارد که با وجود طرح‌های تشویقی و فرهنگ سازی‌های صورت گرفته از صنعت بیمه به منظور ترغیب راکبان موتورسیکلت به خرید بیمه‌نامه شخص ثالث، آن گونه که مورد انتظار می‌رفت، اثر گذار واقع نشده است.

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی همچنین گفت: با پیشنهاد شورای عالی بیمه برای ارائه تخفیف ۲۰ درصدی برای صدور بیمه نامه یک ساله شخص ثالث موتورسیکلت‌های صفر کیلومتر موافقت شد و به تبع آن صدور بیمه نامه کوتاه مدت برای موتورسیکلت‌های صفر کیلومتر متوقف شد و شرکت‌های بیمه و خودروسازان، ملزم به صدور بیمه نامه یک ساله شخص ثالث برای این وسیله نقلیه صفر کیلومتر و نوشماره خواهند شد.

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی ابراز امیدواری کرد که این مصوبه پس از طی مراحل بعدی و ارسال به دولت برای اصلاح موارد ۵ و ۷ آئین نامه اجرایی ماده ۱۸ قانون بیمه اجباری شخص ثالث برای مردم موثر باشد.

کد خبر 68307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 12 =