تولید و مصرف بنزین سربه‌سر شد/ افزایش عرضه بنزین سوپر در آینده نزدیک

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی از سر به سر شدن تولید و مصرف بنزین خبر داد و گفت: مصرف برون شهری بنزین کاهش پیدا کرده اما مصارف درون شهری نیازمند مدیریت است.

به گزارش اگزیم‌نیوز، جلیل سالاری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: متوسط مصرف بنزین در سال جاری به ۱۱۶ میلیون لیتر در روز رسیده که امیدواریم روند کاهشی مصرف ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: میزان تولید فعلی بنزین به طور متوسط ۱۱۵ میلیون لیتر در روز است و در شرایط سربه‌سری تولید و مصرف بنزین هستیم.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با بیان اینکه "هنوز در توسعه حوزه حمل و نقل عمومی در داخل کشور به‌ویژه در مسافرت‌های درون‌شهری ضعف داریم"، گفت: عمدتا مسافرت‌ها درون شهری با خودروش شخصی و به صورت تک سرنشین است و همین موضوع مصرف درون شهری را افزایش می‌دهد.

وی افزود: مصرف برون شهری بنزین کاهش پیدا کرده اما مصارف درون شهری نیازمند مدیریت است.

معاون وزیر نفت تصریح کرد: بنزین سوپر در کشور هم‌اکنون هم تولید و عرضه می‌شود، اما با توجه به اینکه عمده بنزین سوپر توزیعی، مربوط به تولیدات پالایشگاه امام خمینی شازند است، با اتمام تعمیرات واحدهای این پالایشگاه، شاهد افزایش عرضه بنزین سوپر خواهیم بود.

کد خبر 68260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 4 =