وام صندوق توسعه ملی برای سرمایه‌گذاری در ونزوئلا/ کسی در ایران تسهیلات ارزی نمی‌خواهد

رییس صندوق توسعه ملی گفت: صندوق در حال ارائه تسهیلات ۷۰ میلیون دلاری به بخش خصوصی در حوزه آمونیاک کشور ونزوئلا است. این بخش خصوصی به بانک عامل ایرانی مراجعه کرده‌ است و با ضمانت بانک عامل ایرانی، صندوق توسعه تسهیلات ۷۰ میلیون دلار را به این شرکت ارایه می‌دهد.

به گزارش روز سه شنبه اگزیم‌نیوز، مهدی غضنفری درباره ورود صندوق به حوزه سرمایه‌گذاری خارجی و انتقادات درباره مغایرت این اقدام با اساسنامه صندوق اظهار داشت: در اساسنامه به صندوق توسعه ملی اجازه سرمایه‌گذاری خارجی را داده‌اند، از این رو درباره این موضوع جای نگرانی وجود ندارد.

وی ادامه داد: در اساسنامه به صراحت موضوع ارایه پیشنهاد موارد سرمایه‌گذاری در بازارهای پولی و مالی بین‌المللی داخلی و خارجی به هیات امنا ذکر شده و به هیات امنا این اجازه داده شده‌است.

رییس صندوق توسعه ملی با اشاره به جزییات ورود صندوق به سرمایه‌گذاری در یک پروژه خارجی گفت: صندوق در حال ارائه تسهیلات ۷۰ میلیون دلاری به بخش خصوصی در حوزه آمونیاک کشور ونزوئلا است. این بخش خصوصی به بانک عامل ایرانی مراجعه کرده‌ است و با ضمانت بانک عامل ایرانی، صندوق توسعه تسهیلات ۷۰ میلیون دلار را به این شرکت ارایه می‌دهد.

غضنفری در پاسخ به این سوال که آیا با ارایه تسهیلات به پروژه‌های خارجی این نگرانی برای در صف ماندن تولیدکنندگان داخلی برای دریافت تسهیلات از صندوق ایجاد نمی‌شود، تاکید کرد: با توجه به پرش قیمتی ارز کسی در صف تسهیلات ارزی نیست و به دلیل همان پرش قیمتی استقبال از تسهیلات ارزی کم شده‌ است. افراد متقاضی دریافت تسهیلات ریالی هستند که البته منابع محدودی در بخش تسهیلات ریالی داریم که همه هم در این صف ریالی هستند.

وی با اشاره به منابع موجود در تسهیلات ریالی صندوق توسعه ملی ادامه داد: منابع صندوق برای تسهیلات ریالی ۱۲ هزار میلیارد تومان است.

کد خبر 68204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 2 =