وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: نگاه دولت تقویت سرمایه‌گذاری است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نگاه دولت تقویت سرمایه گذاری است و تا پای جان از سرمایه‌ گذاری مشروع حمایت می‌کند.

به گزارش اگزیم نیوز، صولت مرتضوی روز پنجشنبه در اولین اجلاس جهادگران اقتصادی ایران "همپا" افزود: اکنون که گردهم آمدیم تا به تبادل افکار و نظرها بپردازیم، قلب امت اسلامی جریحه دار است و فرزندان مظلوم، کودکان خردسال و زنان بی دفاع، قوتشان گلوله، ترکش و خمپاره است. اف بر تو باد ای دنیا، اف باد بر سازمان به ظاهر حقوق بشر، این ننگ ابدی که طی ۱۰ روز گذشته بر پیشانی جهان خودنمایی می کند، نمی دانم در کجای تاریخ باید ثبت و ضبط شود.

وی یادآور شد: موضوع این جلسه امنیت اقتصادی است، در طول انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی همواره حافظ جان، مال و ناموس مردم بوده و امروز به اذعان همه سازمان هایی که ضریب امنیت را تعریف می کنند، جمهوری اسلامی ایران از برترین کشورهای دارای امنیت است.

مرتضوی اظهار داشت: در حوزه اقتصاد یکی از اولین اقتصادهای جهان هستیم، شاید خرده بگیرند اما کدام اقتصاد می تواند با ۴۴ سال تحریم، جان سالم به در برد؟ هشت سال جنگ نابرابر با تمامی قدرت ها را با یک ملت سرافراز تحمل کند و شکست نخورد؟ جمهوری اسلامی به فضل الهی از تمامی بحران ها عبور کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: به خصوص در این دولت، اقتصاد ایران از یک دهه رکود عبور کرد و امروز شاهد رونق هستیم، رشد اقتصادی براساس آمارهای مرکز آمار ایران، بانک مرکزی و صندوق بین المللی پول و سایر مجامع صاحب نظر، اقتصاد ایران در حال شکوفایی است.

وی افزود: ما ۷.۲ درصد رشد اقتصادی داشتیم و حتی در کشاورزی که در سال ۱۴۰۱ منفی بود، به رشد بالای سه درصد رسیدیم و در حوزه نفت به رشد ۱۶.۵ درصد دست یافتیم.

مرتضوی ادامه داد: مولفه دیگر در مورد رشد اقتصادی و امیدبخشی به اقتصاد آتی کشور، گزارشی بود که در مورد اشتغال منتشر شد، در ۱۹ سال گذشته نرخ بیکاری در کانال هفت درصد قرار بگیرد بی نظیر بوده است، رکورد شکنی در ۲ دهه.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: به روایت مرکز آمار ایران، ۹۰۷ هزار اشتغال خالص ایجاد شده است، یعنی اشتغال منهای بازنشستگان و مستمری بگیران بیمه بیکاری؛ یعنی باید بیش از ۱.۵ میلیون شغل ایجاد شود تا اشتغال خالص آن به رقم ۹۰۷ هزار برسد.

وی اضافه کرد: نرخ بیکاری فارغ التحصیلان یک درصد کاهش یافته و نرخ بیکاری زنان روند کاهشی داشته است که یکی از دلایل مهم آن به پشتیبانی رهبر معظم انقلاب است که فرمود از ان دولت علاوه بر حمایت، تمجید هم می کنم که امروز را فدای فردا نکرد.

مرتضوی افزود: دولت کار امروز را به فردا موکول نمی کند حتی اگر هزینه داشته باشد که همین مساله یکی از دلایل مهم موفقیت دولت در بهبود شاخص های اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اذعان داشت: همین میزان اشتغالی که طی یک سال ایجاد شده، فقط ای محل منابع عمومی نبوده و بالغ بر ۸۰ درصد آن اهرم منابع بوده و بخش خصوصی منابع خود را به کار گرفته است.

وی افزود: در راستای تسهیل فضای کسب و کار، اصلاح امور صدور مجوزهاست که اکنون با یک استعلام ساده مجوزها صادر می شود و توجه ویژه به بحث سرمایه گذاری، امنیتی که دولت برای سرمایه گذاری تضمین می کند و از سوی دیگر پرداخت به موقع تسهیلات از شاخص های تاثیرگذار دیگر است.

مرتضوی ممانعت دولت از تعطیلی کارگاه های تولیدی از سوی رئیس جمهور را در حفاظت از اشتغال موثر دانست و یادآور شد: اقتصاد ما از رکود خارج شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تاکید رهبر فرزانه انقلاب بر لزوم توسعه اقتصاد معدن و دریا، گفت: جغرافیای ایران واجد بسیاری از مزیت های اقتصادی از جمله کشاورزی، گردشگری، صنعت، اقلیم، دریا، هواست و این باید به صاحبان اندیشه و خرد به عنوان سرمایه گذار و به همت علمای اقتصاد و صنعت و جوانان محیط بر دانش و فناوری به کار گرفته شود تا دستان پرتوان کارگران سختکوش به میان بیاید تا ما بتوانیم به رشد ۲ رقمی اقتصادی برسیم.

کد خبر 68047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 2 =