افزایش ۶۷ درصدی ارزش کالاهای ترانزیتی از مبدا گمرکات استان کرمانشاه

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه از رشد ۱۲۶ درصدی وزن و افزایش ۶۷ درصدی ارزش کالاهای ترانزیتی از مبدا گمرکات استان کرمانشاه در نیمه اول سال جاری خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه اگزیم‌نیوز، «علی‌اصغر عباس‌زاده» وزن کالاهای ترانزیتی از مبدا گمرکات این استان در نیمه نخست سال جاری را یک میلیون ۴۶۲ هزارو ۴۴۷ تن به ارزش ۵۲۷ میلیون و ۳۸۵ هزارو ۶۶۸ دلار عنوان کرد.

ناظر گمرکات استان و مدیر کل گمرک کرمانشاه تصریح کرد: گمرک پرویزخان با ۵۰۲ میلیون و ۷۱۵ هزار و ۱۶۷ دلار به وزن یک میلیون و ۴۲۰ هزارو ۹۱ تن، از مجموع کالای ترانزیتی مبدا گمرکات استان کرمانشاه، سهم ۹۵ درصدی ارزش و سهم ۹۷ درصدی وزن را از آن خود کرد.

وی افزود: این میزان کالای ترانزیتی از مبدا گمرک پرویزخان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از حیث وزن ۱۲۰ درصد رشد و از لحاظ ارزش ۶۱ درصد افزایش داشته است.

وی سهم گمرک خسروی از مجموع کالای ترانزیتی مبدا گمرکات استان را از لحاظ ارزش پنج درصد و از حیث وزن سه درصد عنوان کرد و مقدار آن را ۲۴ میلیون و ۶۷۰ هزار و ۵۰۱ دلار به وزن ۴۲ هزار و ۳۵۶ تن بیان کرد.

عباس‌زاده، عمده کالاهای ترانزیتی خارجی از مبدا گمرکات استان کرمانشاه را مازوت، نفتا، روغن صنعتی بیتومین و عمده کالای ترانزیت داخلی از مبدا این گمرکات را ضایعات کارتن عنوان کرد.

استان کرمانشاه در مجموع ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در امتداد این مرز ۲ مرز رسمی و پنج بازارچه مرسی فعال است و سالانه بیش از سه میلیارد دلار کالا از این مرزها به خارج از کشور صادر می‌شود.

شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه، با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲ مرز انجام می‌شود.

کد خبر 67768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 5 =