افزایش ۹ درصدی تخلیه و بارگیری و رشد ۱۸ درصدی صادرات در بنادر بوشهر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: براساس آمار ۶ ماهه میزان تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی در بنادر این استان با افزایش ۹درصدی به ۳۲ میلیون و ۷۰۵ هزار تن رسید.

به گزارش اگزیم‌نیوز، محمد شکیبی‌نسب روز دوشنبه در تشریح عملکرد بنادر استان در نیمه نخست امسال اظهار داشت: در مدت یاد شده میزان تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی با افزایش ۷.۶ درصدی به ۲۷ میلیون و ۲۶۴ هزار تن و کالاهای غیرنفتی با افزایش ۱۳.۵ درصدی به پنج میلیون و ۴۴۰ هزار و ۶۸۰ تن رسیده است.

وی افزود: در ۶ ماهه امسال میزان صادرات بنادر استان بوشهر با رشد ۱۸.۳ درصدی به ۱۶ میلیون تن و عملکرد بنادر استان در بخش ترانزیت نیز با رشد ۹۴ درصدی همراه بوده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: در شاخص واردات نیز عملکرد بنادر استان بوشهر در ۶ ماهه اول سال جاری با رشد ۱۰ درصدی به ۴۸۳ هزار تن رسید که در این بین بیشترین افزایش مربوط به گوشت قرمز است که واردات آن در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۱۵ درصد رشد نشان می‌دهد.

شکیبی‌نسب ادامه داد: در نیمه نخست امسال بنادر استان بوشهر در ترانزیت ابزارآلات و دستگاه‌های سبک، چوب و تخته مواد غذایی، ماشین‌آلات، لوازم یدکی، لوازم خانگی، مصنوعات فلزی، کالاهای ساختمانی پارچه و منسوجات رشد ۱۰۰ درصدی را تجربه کردند.

وی اضافه کرد: در مدت یادشده آمار جابجایی مسافر در آب‌های استان نیز با رشد ۲۳ درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته به ۳۴ هزار و ۸۰۶ نفر رسید.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر یادآور شد: آمار ترددهای شناورها در بنادر استان نیز در مجموعه سه هزار و ۹۲۵ فروند گزارش شده که از این شمار ۲ هزار و ۶۹۳ فروند زیر یک هزار تن و مابقی بالا یکهزار تن بوده است.

وی افزود: در مدت ۶ ماهه نخست امسال شناورهای بارج، لنج و سایر، مسافربری، تانکر و جنرال کارگو به ترتیب با ۴۶، ۲۰، ۱۹ و ۱۰ درصد بیشترین فراوانی تردد شناور در بنادر استان بوشهر را به خود اختصاص دادند.

کد خبر 67685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 11 =