تاکید معاون وزیر صمت بر ترخیص خودروها از توقفگاه ایران خودرو خراسان

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نسبت به ترخیص و ارسال هرچه سریعتر خودروهای موجود در توقفگاه شرکت ایران خودرو خراسان رضوی واقع در نزدیکی شهر بینالود تاکید کرد.

به گزارش اگزیم نیوز، حسین فرهیدزاده عصر پنجشنبه در بازدیدی سرزده از شرکت ایران خودرو خراسان و بازدید از حجم بالای خودروهای موجود در توقفگاه این شرکت، روند ارسال و واگذاری خودروها به مشتریان را بررسی کرد.

وی اظهار داشت: در هر مقوله ای باید هر چه سریع‌تر مشکلات برطرف شود و مشتریان به خودروهای خود دسترسی پیدا کنند.

فرهیدزاده در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران به ابلاغ دستورالعمل رسیدگی به شکایات خودرو که اخیرا به کل کشور ابلاغ شده است، اشاره کرد و گفت: این دستورالعمل به ۳۱ استان ابلاغ شده و در آن نحوه رسیدگی به شکایات مشخص شده است.

وی بیان کرد: از ابتدای فروردین ماه امسال تا پایان شهریورماه، ۷۷۷ هزار پرونده تخلف در همه حوزه های بازار در سامانه مدیریت بازرسی (سیمبا) تشکیل شده است که ارزش ریالی آن ۱۷۵ هزار و ۴۷۲ میلیارد تومان است، از این تعداد ۱۱۴ هزار پرونده به تعزیرات حکومتی ارسال شده است، از پرونده های تشکیل شده ۲۴۲ پرونده مربوط به خودرو بوده که در یک ماه گذشته و پس از ابلاغ دستورالعمل رسیدگی به شکایات در حوزه خودرو تشکیل شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: طبق این دستورالعمل روال کار آن است که بازرسان در ادارات کل صمت استانها پس از مراجعه مردم و اخذ شکایت، پرونده را تشکیل داده و با قیمتهایی که شورای رقابت برای خودروها اعلام می کند، تطابق داده و در صورت مغایرت، پرونده گران فروشی تشکیل شده و پس از گذراندن مراحل اداری راهی تعزیرات حکومتی می شود.

مدیرعامل شرکت ایران خودرو خراسان نیز در حاشیه این بازدید در تشریح وضعیت موجود این مجموعه و تولیدات گفت: موجودی توقفگاه شرکت ۱۰ هزار خودرو است که هم اکنون حدود چهار هزار و ۸۰۰ تا پنج هزار و ۲۰۰ دستگاه موجود در این توقفگاه فاکتور شده و در حال دریافت پلاک است که همین امروز پلاک هزار و ۷۰۰ خودرو دریافت و فردا تحویل مشتریان می شود.

بیژن زاهدی فر افزود: فرآیند تولید و آماده سازی خودرو در شرکت ایران خودرو خراسان بین پنج تا هشت روز به طول می انجامد، البته بسته به شرایط و نوع تولید، خودرو به طور میانگین هشت روز در توقفگاه می ماند که البته مدت زمان مجاز برای شرکت در فرآیند تولید تا واگذاری به مشتریان ۱۱ روز است.

وی اظهار داشت: از آنجا که ظرفیت تولید شرکت ایران خودرو خراسان ۲۵ درصد از ظرفیت کل گروه صنعتی ایران خودرو در کشور است و روزانه به طور متوسط ۷۵۰ دستگاه تولید می کند، لذا همواره چهار هزار و ۴۰۰ دستگاه خودرو در فرآیند تولید، پلاک گذاری، ثبت و ضبط و فاکتور شدن در توقفگاه شرکت وجود دارد.

مدیرعامل شرکت ایران خودرو خراسان ادامه داد: البته معطل ماندن ۲ هزار دستگاه خودرو "هایما اس۷" برای دریافت مجوز از اداره استاندارد، میزان موجودی خودرو در توقفگاه های این شرکت را افزایش داده است.

زاهدی فر بیان کرد: برای اینکه بتوانیم خودروها را سریع‌تر به دست مشتریان برسانیم، ظرفیت دستگاه های حمل (تریلر) را از چهار به ۶ دستگاه افزایش می دهیم تا هرچه سریع‌تر توقفگاه شرکت خالی شود و خودروها به دست مشتریان برسد.

وی اضافه کرد: از آنجا که تعداد تریلرها محدود و این موضوع در فرآیند بارگیری خارج از حیطه اختیارات گروه های صنعتی و خودروسازان است لذا روی فرآیند حمل و نقل خودروها اثر می گذارد و از آنجا که ایران خودرو خراسان در شرقی ترین نقطه کشور قرار دارد، مسیر طولانی تری را تا بندرعباس برای حمل و نقل خودروها طی کرده و زمان بیشتری را صرف می کند.

مدیرعامل شرکت ایران خودرو خراسان اظهار امیدواری کرد تا ۱۰ روز آینده به موجودی معقولی از خودروها در توقفگاه این شرکت برسد تا خودروها هر چه سریعتر به مشتریان واگذار شود.

کد خبر 67578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 10 =