معاون رئیس جمهور: مطالبات باقیمانده گندمکاران تا پایان مهر پرداخت می‌شود

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام کرد که مطالبات باقیمانده گندمکاران تا پایان مهرماه پرداخت می‌شود ضمن آنکه تاکنون ۱۱۵ همت از مطالبات آنها پرداخت شده و حدود ۴۰ همت هنوز باقی مانده است.

به گزارش اگزیم‌نیوز، داود منظور روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت به خبرنگاران اظهار داشت: از آنجا که منابع لازم در بودجه پیش‌بینی نشده بود، با اخذ مجوزهای لازم تا آخر مهرماه براساس دستور رئیس جمهور مطالبات گندمکاران پرداخت خواهد شد.

در زمان بندی قانونی لایحه بودجه ۱۴۰۳ تقدیم مجلس خواهد شد

وی در مورد روند تدوین لایحه بودجه ۱۴۰۳ گفت: سازمان برنامه و بودجه بخشنامه‌های بودجه ۱۴۰۳ را با امضای رییس جمهور ابلاغ کرد، تکالیف و زمان بندی‌های همه دستگاه ها تعیین شده است. ستاد بودجه سازمان نزدیک به دو ماه است که فعال شده و ۷ جلسه تشکیل داده است. سازمان برنامه چارچوب کلی بودجه ۱۴۰۳ را آماده کرده و در زمان بندی قانونی مرحله اول تقدیم بودجه را انجام خواهیم داد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به سوالی در خصوص ارتباط بودجه ۱۴۰۳ با برنامه هفتم توسعه گفت: بودجه براساس سیاست های ابلاغی برنامه هفتم تصویب می شود، کلیات لایحه دولت در مجلس رای آورده و احکام پیشنهادی دولت جاری خواهد بود.

منظور در خصوص میزان تخصیص بودجه عمرانی در ۶ ماهه اول سال گفت: ۵۰ هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی در ۶ ماه اول سال تخصیص پیدا کرده و پیش بینی ما این است که تا اخر سال حداقل ۳۰۰ هزار میلیارد بودجه عمرانی تخصیص خواهد یافت. علت اینکه در نیمه اول سال کمتری داشتیم این بود که ۷۰ هزار میلیارد تومان در اسفندماه بودجه عمرانی به دستگاه‌های اجرایی تخصیص دادیم که در حساب دستگاه‌ها باقی مانده بود و دستگاه‌ها می توانستند تا شهریور ماه هزینه کنند لذا برآورد ما این است تا شهریور ماه ۱۲۰ هزار میلیارد تومان در پروژه های عمرانی هزینه شده است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا دولت برای تامین بودجه جاری مخصوصا حقوق کارمندان مشکلی دارد یا خیر، گفت: بودجه جاری مشکل خاصی ندارد.

کد خبر 67377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 1 =