روسیه ۱۰۰ هزار تن "ال پی جی" از مسیر ایران به پاکستان ترانزیت کرد

رییس هیات مدیره منطقه ویژه اقتصادی سرخس در شمال شرق خراسان رضوی گفت: ۱۰۰ هزار تن گاز "ال پی جی" روسیه از مسیر جاده ای ایران و از طریق منطقه ویژه اقتصادی سرخس به مقصد پاکستان ترانزیت شد.

به گزارش اگزیم نیوز، محمدرضا برهمند روز سه شنبه افزود: این محموله بزرگ انرژی روسی بوسیله ناوگان ریلی مخصوص حمل گاز ال.پی.جی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس تخلیه و در تانکرهای مخصوص ال.پی.جی یا همان گاز مایع بارگیری شده و به پایانه مرزی ریمدان سیستان و بلوچستان منتقل و وارد پاکستان شده است.

وی، حمل این محموله بزرگ و خاص انرژی از طریق ایران را یک رکورد عنوان کرد و گفت: حمل این محموله گاز ال.پی.جی از یک مجموعه دولتی روسیه و بوسیله فعالان حمل و نقل بخش خصوصی کشورمان از ابتدای سال جاری و طی شش ماه صورت گرفته و اکنون حمل این محموله پایان یافته است.

رییس هیات مدیره منطقه ویژه اقتصادی سرخس اظهار داشت: در حال حاضر رایزنی و گفتگو برای انعقاد قرارداد جدید حمل محموله دوم گاز ال پی جی روسیه به پاکستان آغاز شده است.

منطقه ویژه اقتصادی سرخس به مساحت حدود پنج هزار و ۲۰۰ هکتار به بخش(زون)های تولیدی، مواد شیمیایی، صنایع سنگین، خدمات، انبارداری و حمل و نقل تقسیم شده که در بخش حمل و نقل به وسعت ۲۸۰ هکتار ۲۲ واحد صنعتی و خدماتی فعالیت دارند.

در مجموع ۱۲۶ واحد صنعتی، تولیدی و خدماتی از ایران و کشورهای چین، روسیه، ترکیه، امارات عربی متحده و افغانستان در منطقه ویژه فعالیت دارند که پارسال مجموعه های یادشده ۹۰ میلیون دلار در این منطقه سرمایه‌گذاری کرده اند.

منطقه ویژه اقتصادی سرخس در نزدیکی نقطه صفر مرزی ایران و ترکمنستان و ۱۸۵ کیلومتری شمال شرق مشهد قرار دارد.

شهرستان مرزی سرخس در فاصله ۲۰۲ کیلومتری شمال شرق مشهد قرار دارد.

کد خبر 67343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =