رشد اقتصادی در دولت سیزدهم؛ ۳ برابر دولت گذشته

در فصل شروع به کار دولت سیزدهم رشد اقتصادی کشور یک درصد و متوسط رشد اقتصادی در دولت گذشته ۱.۵ درصد بود؛ اما در دولت سیزدهم تاکنون رشد اقتصادی کشور به طور متوسط ۴.۷ درصد بوده است.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم‌نیوز، متوسط رشد اقتصادی دولت سیزدهم در ۷ فصل اخیر از پاییز ۱۴۰۰ تا بهار ۱۴۰۲ بیش از ۴.۷ درصد بوده است.

همچنین در فصل تابستان ۱۴۰۰ که دولت سیزدهم شروع به کار کرد، رشد اقتصادی کشور فقط یک درصد بود.

در ۸ سال (معادل ۳۲ فصل) دولت‌های یازدهم و دوازدهم متوسط رشد اقتصادی کشور ۱.۵ درصد بود. ضمن اینکه در دولت گذشته رشد اقتصادی کشور روند بسیار پرنوسانی را طی کرد.

در ۳۲ فصل عمر دولت‌های یازدهم و دوازدهم، رشد اقتصادی کشور در ۱۲ فصل منفی شده بود. این در حالی است که در دولت سیزدهم تاکنون همواره رشد اقتصادی کشور مثبت بوده و هیچ‌گاه منفی نشده است.

بر این اساس، متوسط رشد اقتصادی در دولت سیزدهم تاکنون بیش از ۳ برابر رشد اقتصادی در ۸ سال دولت گذشته بوده است.

ضمن اینکه در ۴ سال پایانی دولت روحانی یعنی در دولت دوازدهم متوسط رشد اقتصادی کشور فقط ۰.۳ درصد (نزدیک به صفر) بود. همانطور که ذکر شد متوسط رشد اقتصادی در دولت سیزدهم تاکنون ۴.۷ درصد بوده که ۱۶ برابر دولت دوازدهم است.

نکته مهم دیگر در روند رشد اقتصادی کشور در دولت سیزدهم، افزایش آهنگ رشد طی ۴ فصل متوالی است. یعنی پس از آن که رشد اقتصادی در بهار سال گذشته به ۱.۹ درصد رسید از تابستان ۱۴۰۱ تا بهار ۱۴۰۲ طی ۴ فصل متوالی رشد اقتصادی کشور نسبت به فصل ماقبل، بیشتر شده است. این اتفاقی است که حتی پس از برجام هم رخ نداده بود. یعنی پس از اجرای برجام هم اقتصاد کشور نتوانست ۴ فصل متوالی با افزایش رشد اقتصادی مواجه شود.

کد خبر 67279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 11 =