ضرورت مبارزه با پوشاک قاچاق در فروشگاه‌‎های غیرمجاز اینترنتی

دبیرهیات رئیسه اتاق اصناف ایران گفت: مبارزه با پوشاک قاچاق در فروشگاه‌‎های غیرمجاز اینترنتی ضروری است.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم‌نیوز از اتاق اصناف ایران، « علیرضا رعنایی» اظهار داشت: مبارزه با قاچاق کالا باید از مرزها انجام شود. اگرچه اقدامات فراوانی در این زمینه انجام شده است اما گاهی اوقات حجم زیادی از قاچاق یک نوع کالا از مرزها انجام‌ می‌شود.

این مقام صنفی افزود: یکی از نگرانی‌های فرهنگی و اقتصادی برای ما قاچاق پوشاک است، زیرا از یک سو، قاچاق پوشاک زمینه تهاجم فرهنگی را ایجاد می کند و از سوی دیگر به تولیدی های داخلی ضرر می‌رساند.

وی تصریح‌کرد: اگرچه برخی از تولیدی های پوشاک ضعیف عمل می کنند و کیفیت دوخت پایینی دارند، اما تعداد زیادی از آنها تولیداتی در سطح جهانی دارند که به دلیل ضعف در برندسازی هنوز نتوانسته اند جایگاه مناسبی در ایران و جهان پیدا کنند. با این و جود، برخی فروشگاه های غیرمجاز اینترنتی، فروش بالایی از پوشاک قاچاق دارند که مبارزه با این نوع کسب و کار، ضرورت دارد.

رعنایی افزود: نظارت و بازرسی بر فروشگاه‌های دارای مجوز پوشاک سختگیرانه بوده و تا حدودی توانسته است در سال های اخیر فرهنگ استفاده از پوشاک تولید ملی را بهبود بخشد، اما در مقابل فروشگاه هایی وجود دارند که در محیط شبکه های اجتماعی به تبلیغ پوشاک قاچاق می پردازند.

دبیرهیات رئیسه اتاق اصناف ایران گفت: آنچه امروز باید به کمک دولت و بخش خصوصی انجام شود، آموزش قوانین و ضرورت قانونمداری در کسب و کار، به افرادی است که بدون توجه به این اصول، به کسب و کارهای قانونی ضربه می زنند. از سوی دیگر، ضوابط قانونی برای راه اندازی و حفظ کسب و کارها نیز باید به سرعت تسهیل و متناسب با نیاز جامعه شود.

به گفته کارشناسان بزرگی بازار پوشاک ایران ۹ میلیارد دلار است که ۵.۵ میلیارد دلار آن در داخل تولید می‌شود و بقیه قاچاق است.

کد خبر 67075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 5 =