مهلت یک ماهه به بانک مرکزی برای ارائه گزارش درباره پرداخت تسهیلات اشتغال

مصوبات هشتاد و ششمین جلسه شورای عالی اشتغال از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دستگاه های اجرایی و استان ها ابلاغ شد و براساس آن مهلتی یک ماهه به بانک مرکزی داده شد تا گزارشی در خصوص پرداخت تسهیلات اشتغال ارائه کند.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم‌نیوز، هشتاد و ششمین جلسه شورای عالی اشتغال (پنجمین جلسه شورای عالی اشتغال در دولت سیزدهم) به ریاست حضرت حجت الاسلام والمسلمین جناب رئیسی، رئیس جمهور در تاریخ هفتم مردادماه ۱۴۰۲ برگزار شد که دارای ۵ مصوبه بود؛ این مصوبات پس از تایید و توشیح رئیس جمهور توسط مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ به دستگاه های اجرایی و نهادهای ذی ربط ابلاغ شد.

۱) وزارت علوم و تحقیقات و فناوری مکلف است با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ‌وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان برنامه و بودجه کشور آیین نامه تسهیل برگزاری دروس مهارتی، اشتغال پذیری به ویژه دروس کارورزی در رشته های کارشناسی مورد نیاز و برنامه های ترویجی و کارآموزی فناوری در کلیه رشته ها و دوره ها را با لحاظ موارد ذیل به تصویب هیات وزیران برساند.

۲) با توجه به عملکرد پایین در پرداخت تسهیلات جز۱ بند تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ مربوط به فعالیت های دانش بنیان، صندوق نوآوری و شکوفایی مکلف است برنامه عملیاتی خود را برای سال۱۴۰۲ در زمینه حمایت و توسعه شرکت های دانش بنیان و فناور، ظرف مدت یک ماه از ابلاغ این مصوبات ارائه نموده و گزارش عملکرد خود را به دبیرخانه شورای عالی اشتغال ارسال کند.

۳) با توجه با اهمیت نظارت دقیق بر هزینه کرد تسهیلات اشتغال زایی و نظر به ایراد سازمان بازرسی کشور مبنی بر ممنوعیت پرداخت مرحله ای تسهیلات اشتغال، بانک مرکزی مکلف است با همکاری وزارت کار بررسی سازوکار حقوقی لازم برای پرداخت مرحله ای تسهیلات و مواجهه با انحراف منابع پرداختی را ظرف مدت یک ماه از ابلاغ این مصوبه انجام و گزارش آن را به دبیرخانه شورای عالی اشتغال اعلام کند.

۴) با عنایت به تاکید استانداران مبنی بر تمدید پرداخت تسهیلات قرض الحسنه اشتغال زا بانک مرکزی مکلف است سهم بانک های عامل از جز ۳ بند ب تبصره۱۸ را ابلاغ کرده و تمام بانک های عامل و موسسات اعتباری موظف اند پرونده های تایید شده در سامانه جامع تسهیلات را از این محل در چارچوب دستورالعمل اجرایی تبصره۱۸پرداخت کند.

۵) با توجه به ضرورت تسریع در اجرای پرداخت تسهیلات اشتغالزا بانک مرکزی موظف است تمهدیداتی جهت اعطای اختیارات لازم به بانک های عامل و موسسات اعتباری که فاقد سرپرستی در مراکز برخی استان ها می باشند و شعب ذی ربط، اخیار کافی جهت تصمیم گیری و اجرای مصوبات کارگروه اشتغال استان ندارند را فراه نموده وبه آن شعب تقویض کنند.

کد خبر 66878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 1 =