زمان ماندگاری کالا در بندرلنگه به کمتر از پنج روز رسید

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان، متوسط ماندگاری کالا در بندرلنگه در پنج ماهه نخست سال جاری را کمتر از پنج روز اعلام کرد.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم‌نیوز، مرتضی سالاری افزود: بندرلنگه با دستیابی به کمترین میزان ماندگاری کالا با کمتر از پنج روز، رتبه نخست را از نظر سرعت خروج کالا در بین بنادر کشور دارد.

وی در این رابطه به میزان تخلیه و بارگیری پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالا در پنج ماهه نخست امسال اشاره کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۴ درصد افزایش داشته است.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان، کاهش زمان ماندگاری کالا را موجب کاهش هزینه‌های انبارداری در زنجیره تامین کالا و کاهش قیمت تمام شده کالا برای مصرف کننده نهایی و همچنین امکان افزایش میزان تخلیه و بارگیری کالا و افزایش عملکرد دانست.

سالاری از دیگر عوامل موثر در کاهش ماندگاری کالا به هماهنگی بین نهادهای مربوطه برای ترخیص و خروج کالا از بنادر و گمرکات، برگزاری نشست‌های هم اندیشی با فعالان اقتصادی و صاحبان کالا و تسهیل فرآیندهای دریایی و بندری اشاره کرد.

بنادر غرب استان هرمزگان با ظرفیت ۳۰۰ کانتینر یخچالی چرخدار و ۱۲ رمپ مخصوص بارگیری برای شناورهای حامل کانتینر یخچالی طلایه دار تخلیه و بارگیری و صادرات کالاهای یخچالی در بین بنادر ایران به شمار می‌رود.

شهرستان بندرلنگه با ۱۵۹ هزار نفر جمعیت در غرب هرمزگان واقع شده و تا مرکز بندرعباس ۲۴۰ کیلومتر فاصله دارد.

بندر تاریخی لنگه به عنوان فعال ترین بندر ترانزیتی ایران و درگاه تجارت کشورهای آسیای میانه نقش اساسی در توسعه ترانزیت و صادرات و واردات کالا داشته است.

اداره بنادر و دریانوردی لنگه هم مدیریت بندرهای غرب هرمزگان همچون «لنگه»، «حسینه»، «آفتاب»، «چارک»، «حمیران»، «معلم» و «شیو» را برعهده دار دارد که محدوده ساحلی آن از انتهای بندرخمیر تا ابتدای حوزه استحفاظی استان بوشهر با دربرگیری ۵۷۵ کیلومتر مرز دریایی است.

بندرلنگه در ۱۸۵ کیلومتری بندرشهید رجایی واقع است.

مجموعه بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان پر رفت و آمدترین بندر کشور و کانون ثقل تجارت دریایی در منطقه خلیج فارس و شامل ۹ بندر تجاری، مسافری و چند منظوره است.

کد خبر 66872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 10 =