بخش تعاون در لایحه برنامه هفتم توسعه مورد توجه قرار گیرد

رییس اتاق تعاون ایران گفت: اگر اقتصاد تعاون را باور داریم باید موانع را از این بخش برداریم و نقش مجلس در این زمینه مهم است؛ امیدوارم در اصلاح قوانین تعاونی و در لایحه برنامه هفتم این بخش مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش اگزیم‌نیوز، «بهمن عبداللهی» امروز (یکشنبه) در نخستین همایش اقتصاد تعاونی ایران در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما با حضور رئیس جمهور اظهار داشت: نقش نمایندگان مجلس در اصلاح قوانین و توسعه برنامه هفتم به موضوع تعاون مهم است.

وی افزود: حمایت‌های رئیس جمهور تاثیر عمیقی در بخش تعاون داشته و در سیاست های ابلاغی بر سهم ۲۵ درصدی سهم تعاون تاکید شده است.

رییس اتاق تعاون ایران با بیان اینکه در دولت گذشته باور به تعاونی وجود نداشت، گفت: در سال ۹۱، ۱۳ هزار تعاونی در کشور تشکیل شد اما از سال ۹۲ تا ۱۴۰۰ روند تشکیل تعاونی ها نزولی بود و فقط سه هزار تعاونی در کشور تشکیل شد.

وی تاکید کرد: با استقرار دولت سیزدهم، تاکیدات شخص رئیس جمهور در سخنرانی‌ها و همایش‌های مختلف در راستای تقویت تعاونی‌ها و کمک به حل مشکلات این بخش دلگرم کننده بوده است.

عبداللهی افزود: ابلاغ سند توسعه تعاون یکی از دستاوردهای این دولت و مهمترین درخواست تعاونگران بود و در این زمینه اقدام معاونت تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قابل تقدیر است.

وی از رییس جمهور برای حضور در شورای تعاون و تشکیل مستمر آن درخواست کرد و گفت: «حضور شما منشا تقویت و خیر در بخش تعاون به نفع مردم خواهد بود.»

وی عنوان کرد: در این دولت بر توسعه مناسبات خارجی تاکید شده است و عضویت ایران در ۲ پیمان بین المللی و توسعه روابط کشورمان با سایر کشورهای همسایه ستودنی است و شاهد توفیقات در عرصه های بین المللی هستیم.

رییس اتاق تعاون ایران بیان‌داشت: در سال های اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی مردمی سازی اقتصاد را مورد تاکید قرار داده‌اند و این مهم در سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه اتاق تعاون ایران با ارکان حاکمیتی دولت و مجلس و سیاست های کلان بحث گسترش فعالیت تعاونی ها را دنبال می‌کند، گفت: تاکید بر اجرای سند توسعه تعاونی‌ها و دارایی‌های دولت در استفاده از تعاونی‌ها یکی از مهمترین موارد است، همچنین به ساماندهی سهام عدالت و کمک به ماندگاری تعاونی ها منجر می‌شود.

رییس اتاق تعاون ایران از رییس جمهور درخواست کرد تا یک بانک به بخش تعاونی واگذار شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی دفتر تجاری ایران در مسکو که موجب دسترسی به بازار ۱۱۰ کشور می‌شود، خاطرنشان‌کرد: صادرات‌محوری و شبکه‌سازی برای تعاونی‌ها دنبال می شود و حضور در بازارهای خارجی باید مورد تاکید قرار گیرد.

عبداللهی افزود: چهارمین اجلاس تعاونی ها در تهران برگزار می شود که این امر منجر به توسعه فعالیت تعاونی ها می شود. در این همایش ۱۰۰ مقاله با موضوع اقتصاد تعاونی دریافت و ۵۰ مورد پذیرفته شد.

صبح امروز آیت‌الله رییسی، رئیس جمهوری در این همایش گفت: میدان‌دادن به تعاونی‌ها و تقویت تعاونی‌ها جلوه روشنی از مردمی‌سازی حکمرانی و دولت و در راستای عدالت اجتماعی، اقتصادی، مسئولیت‌پذیری و ایجاد اشتغال است.

کد خبر 66847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =