۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۹
افزایش هفت هزار مگاواتی مصرف برق

براساس گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران، میزان مصرف برق همچنان بالا است، به طوری که روز گذشته مصرف حدود ۶۷ هزار و ۶۰۶ مگاوات بود و نسبت به سال گذشته ۷ هزار مگاوات افزایش داشت.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم‌نیوز، فصل تابستان به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود و طبق معمول انتظار می‌رود از شدت گرمای هوا کاسته شود و میزان مصرف برق هم کاهش یابد.

اما گزارش‌ها بیانگر آن است که هنوز برخی مناطق کشور شاهد گرمایی است که نیاز به استفاده از وسایل سرمایشی را ضروری ساخته و بر همین اساس مصرف برق همچنان در این مناطق بالا است.

امسال وزارت نیرو همانند سال گذشته با هدف تأمین برق پایدار در سراسر کشور طرح سراسری پاداش صرفه‌جویی را اجرا کرد که بر اساس آن همه مشترکان حتی پرمصرف‌ها نیز می‌توانستند از این پاداش در صورت صرفه‌جویی برخوردار شوند.

گزارش تازه شرکت مدیریت شبکه برق ایران نیز بیانگر آن است که همچنان میزان مصرف برق نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۷ هزار مگاوات بیشتر است.

روز گذشته در ساعت ۱۴ و ۲۹ دقیقه میزان مصرف برق ۶۷ هزار و ۶۰۶ مگاوات بوده درحالی‌که روز مشابه سال گذشته این رقم ۵۲ هزار و ۸۷۲ مگاوات بوده است.

این میزان مصرف اگرچه نسبت به روزهای اوج مصرف در تابستان کاهش دارد؛ اما همچنان روند افزایش مصرف را نشان می‌دهد.

این روند در حالی است که از روز گذشته ساعت کاری بخش اداری نیز به روال عادی خود برگشت و میزان مصرف برق بخش اداری می‌تواند بر افزایش مصرف برق اثرگذار باشد.

کد خبر 66835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 2 =