ورود نخستین قطار ترانزیت ریلی روسیه -عربستان به بندرعباس

سرپرست اداره‌کل راه آهن هرمزگان گفت: برای نخستین بار یک رام قطار باری ترانزیت محموله روسی به عربستان به بندر شهید رجایی بندرعباس وارد شد که می‌توان آن را یک مسیر ریلی جدید و پایدار ترانزیت با منافع اقتصادی و راهبردی چندجانبه دانست.

به گزارش روز چهارشنبه اگزیم‌نیوز، علیرضا نصیری برازنده افزود: گفت: نخستین قطار باری ترانزیت با ۲۸ واگن و ۳۶ کانتینر ۴۰ فوت حامل کالا، از مرز اینچه برون در استان گلستان وارد کشور و طبق برنامه زمان‌بندی دقیق، در محوطه اعلامی از سوی صاحب کالا جهت تخلیه واگذار شد.

وی با بیان آنکه این محموله پس از انجام تشریفات گمرکی تخلیه و به جده عربستان منتقل می‌شود، خاطرنشان کرد: انتخاب مسیر بندرعباس برای ترانزیت کالا از روسیه به عربستان سعودی موجب افزایش درآمد گمرکی کشور و استان، فعال‌تر شدن محوطه‌های تخلیه و بارگیری، رونق حمل و نقل ریلی و افزایش سهم راه آهن در ترانزیت کالا و کاهش خطرات ناشی از حمل و نقل جاده‌ای می‌شود.

نصیری برازنده گفت: علاوه بر اهمیت و منافع اقتصادی، تداوم برنامه‌ای این مسیر ترانزیتی نشان دهنده جهت گیری درست اقتصادی و اقتدار در سیاست خارجی دولت سیزدهم است و پیام امنیت همه‌جانبه و پیوند منافع مشترک کشورهای مختلف از خزر تا خلیج‌فارس را تبیین می‌کند.

کد خبر 66565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =