صادرات منطقه آزاد ماکو به ۴۲۰ میلیون دلار رسید

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو گفت:‌ از سال ۱۴۰۰ تا کنون قریب به ۴۲۰ میلیون دلار صادرات غیرنفتی از منطقه آزاد ماکو انجام شده است.

به گزارش روز چهارشنبه اگزیم‌نیوز، فریدون فدایی دولت در حاشیه نمایشگاه "روایت خدمت، وعده وفا به مناسبت هفته دولت" با بیان اینکه در همین مدت قریب به ۱۰۵ هزار میلیارد ریال صادرات به سرزمین اصلی از منطقه آزاد ماکو صورت گرفته است افزود: در دولت مردمی، ۱۲ هزار و ۳۶۲ میلیون دلار صادرات از مسیر منطقه آزاد ماکو به احتساب گاز صادراتی انجام گرفته است.

وی تصریح کرد: ۴۵۵۷ میلیون دلار در سال ۱۴۰۰، ۶۳۱۴ میلیون دلار در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۹۱ میلیون دلار در سه ماهه اول سال ۱۴۰۲ صادرات از مسیر منطقه آزاد ماکو به خارج از کشور انجام پذیرفته است.

این مسئول با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۷۶.۶ میلیون دلار صادرات کالا و خدمات تولیدی به خارج از کشور داشته‌ایم، افزود: در همین سال ۵۹ میلیون دلار نیز صادرات مجدد به خارج از کشور انجام شده است.

فدایی دولت اضافه کرد: در سال ۱۴۰۱ نیز ۲۳۴ میلیون دلار صادرات کالا و خدمات و ۲۸ میلیون دلار صادرات مجدد داشتیم.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو، گفت:‌ در سه ماهه اول سال جاری نیز ۱۴.۲ میلیون دلار صادرات غیرنفتی و ۳ میلیون دلار صادرات مجدد از منطقه آزاد ماکو انجام گرفته است.

اولین نمایشگاه روایت خدمت با شعار وعده، وفا که از چهارم شهریور در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز شده بود ، پس از چهار روز فعالیت امروز به کار خود پایان داد.

کد خبر 66542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 7 =