ارتقای بهره‌وری و کاهش ۱۸ درصدی مصرف آب در برنامه هفتم

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه در توضیح مصوبات امروز کمیسیون به بهره‌وری و استفاده از آب‌های روان و همچنین کاهش ۱۸ درصدی مصرف آب کشاورزی در طول برنامه هفتم توسعه پرداخت.

به گزارش روز سه شنبه اگزیم نیوز، محسن زنگنه درباره جلسه عصر دوشنبه کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه به خبرنگاران گفت: یکی از مسائل اصلی کشور مساله مدیریت منابع آب، پساب و استفاده از این ظرفیت برای تامین مصارف کشاورزی، صنعتی و تامین آب شرب مردم است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم افزود: در این بخش به الزامات دولت برای مدیریت منابع محدود آب از طریق آبخیزداری و آبخوانداری توجه شده است.

وی با بیان اینکه مصرف آب کشور در حوزه کشاورزی بسیار زیاد است، یادآور شد: براساس درخواست دولت که به تصویب کمیسیون رسید مقرر شد، مصرف آب در کشاورزی حدود ۱۸ درصد در طول برنامه هفتم توسعه کاهش پیدا کند تا به حدود ۶۵ میلیارد متر مکعب در سال برسیم.

این نماینده مجلس گفت: کمیسیون در حوزه پساب و استفاده از گردش آب‌هایی که به مصرف می‌رسد، دو تا سه حکم انضباطی و تشویقی را مدنظر قرار داد.

زنگنه یکی از دلایل عدم سرمایه‌گذاری در حوزه پساب را نبود مشتری برای فعالیت آنها عنوان کرد و گفت: در احکام مربوط به آب موضوع بهره‌وری و استفاده از آب‌های روان را مدنظر قرار داریم و در بخشی دیگر احکام انضباطی را جهت رسیدن به اهداف مورد ذکر پیگیری کردیم.

وی خاطرنشان کرد: به واقع هم حوزه عمران و هم حوزه زیرساخت‌ها در حوزه آب دخیل است، بنابراین امیدواریم این موارد را در برنامه هفتم برطرف کنیم.

کد خبر 65406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =