صنعتگران برای توسعه صادرات وارد بازارهای بین المللی شانگهای و اوراسیا شوند

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم تقویت صادرات گفت: ایران عضو سازمان های بین المللی شانگهای و اوراسیاست، صنعتگران باید در عرصه بین المللی حضور داشته باشد و از ظرفیت این بازارها و کشورهای همسایه برای صادرات استفاده کنند.

به گزارش اگزیم نیوز، «عزت الله اکبری تالارپشتی» روز جمعه در آیین افتتاحیه نمایشگاه آسانسور، با بیان آنکه این بازارهای بین المللی متعلق به ماست و آمادگی دارند از صنعتگران ایرانی استفاده کنند، افزود: اگر هر تولیدی صادرات محور نباشد محکوم به افول است لذا توجه به توسعه صادرات در هر حوزه صنعتی الزامی است البته موانع اجرایی در صادرات وجود دارد که نیاز به قانون ندارد و تنها با مصوبه دولت حل می شود.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه باید صنعت آسانسور در داخل کشور مورد توجه قرار گیرد، گفت: این صنعت در ساختمان‌سازی حیاتی است و با جان مردم سرو کار دارد.

وی بیان‌داشت: دولت در موضع حمایت، هدایت و نظارت حرکت کند و کل تصدی گری را به بخش خصوصی بسپارد، زیرا این بخش فکر، سرمایه و دانش را در اختیار داشته و نیاز به حمایت دارد.

اکبری تالارپشتی تاکید کرد: سازندگان ایرانی در ساخت تجهیزات شایستگی بالایی دارند، اگر حمایت شوند و موانع از سر راه آنان برداشته شود و تسهیلات در اختیارشان قرار گیرد، معجزه می کنند.

دوازدهمین نمایشگاه بین المللی آسانسور و پله برقی با حضور بیش از ۱۳۰ شرکت داخلی و خارجی با حضور «بهمن عبداللهی» رییس اتاق تعاون ایران، معاون ماشین آلات وزارت صمت و برخی نمایندگان مجلس در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران افتتاح شد و آغاز به‌کار کرد.

کد خبر 65078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 2 =