وزیر جهادکشاورزی: خرید برنج طارم و هاشمی تعیین تکلیف می‌شود

وزیر جهادکشاورزی گفت: خرید برنج پرمحصول شالیکاران در دستور کار قرار گرفت اما خرید برنج طارم و هاشمی از سوی شالیکاران نیز به‌زودی بررسی و اعلام می شود.

به گزارش روز جمعه اگزیم نیوز، محمدعلی نیکبخت در بازدید از اراضی شالیزاری بابل در جمع خبرنگاران بیان کرد: یکی از دغدغه‌های کشاورزان خرید برنج طارم و هاشمی است که همکاران ما در جهاد کشاورزی بررسی این موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی با بیان آنکه با بررسی‌هایی که در خصوص خرید برنج طارم و هاشمی انجام می‌شود به زودی تصمیم نهایی در این خصوص اتخاذ و اعلام خواهد شد، افزود: در حال حاضر لایروبی آب‌بندان های مازندران یکی از اولویت‌ها است که به زودی انجام خواهد شد البته لایروبی آب‌بندان‌ها زمانی آغاز خواهد شد که در فرایند کشت شالی کاران آسیبی وارد نشود.

محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی امروز پنجشنبه در راس هیاتی در سفر یکروزه به مازندران از زبرساخت های بخش کشاورزی این استان بازدید کرد.

مازندران با برخورداری از تنها ۲ و نیم درصد زمین کشاورزی کشور، سالانه هفت درصد از تولیدات کشاورزی و ۱۱ درصد از ارزش اقتصادی محصولات کشاورزی کشور را در اختیار دارد.

برنجکاری یکی از مهم ترین فعالیت کشاورزی در مازندران و منبع مهم درآمد کشاورزان استان است و با تولید بیش از یک میلیون تن، ۴۲ درصد برنج مورد نیاز کشور از این استان تامین می‌شود.

استان مازندران تولید کننده ۷۲ نوع محصول زراعی و باغی است که در تولید ۱۵ محصول رتبه اول تا سوم را دارد.

کد خبر 65064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 10 =