درخواست وزیر نیرو از مردم برای صرفه جویی در مصرف برق

وزیر نیرو با اشاره به افزایش دمای هوای کشور در هفته جاری و ثبت رکورد تاریخی نیاز مصرف برق با بیش از ۷۱ هزار مگاوات، از مردم درخواست کرد تا برای تأمین نیاز برق کشور در مصرف صرفه‌جویی کنند.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم‌نیوز از وزارت نیرو، علی‌اکبر محرابیان در گفت‌وگویی در واکنش به افزایش مصرف برق کشور در شبانه‌روز گذشته(روز شنبه به ۷۱ هزار و ۵۰۰ مگاوات رسید)، اظهار داشت: در هفته بسیار گرمی به سر می‌بریم و پیش‌بینی شده بر شدت گرما افزوده شود؛ انتظار می‌رود متوسط گرما در این هفته افزایش قابل‌توجهی یابد.

وی با بیان اینکه بر اساس برخی از گزارش‌ها، دمای هوای هفته جاری طی ۱۱ سال گذشته بی‌سابقه خواهد بود، ادامه داد: زمان اوج مصرف روز گذشته، شاهد تقاضای حدود ۷۱ هزار و ۵۰۰ مگاوات برق بودیم که یک رکورد تاریخی محسوب می‌شود.

وزیر نیرو با اعلام اینکه میزان تقاضای برق کشور در هفدهم تیر امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته هشت هزار مگاوات بیشتر است، ادامه داد: این رقم در کل نسبت به رکورد سال گذشته دو هزار مگاوات فزونی یافته است.

محرابیان خاطرنشان کرد: بیش از ۳۰ هزار مگاوات مربوط به استفاده از سیستم‌های سرمایشی می‌شود که برای تأمین برق پایدار برای همه هم‌وطنان، تقاضا می‌کنیم که مردم تا جایی که امکان دارد در مصرف برق صرفه‌جویی کنند، برای نمونه کولرها را در دور کند تنظیم کنند.

وی گفت: در ساعاتی که میسر است کولرها را خاموش کنند، در مصرف روشنایی و وسایل برقی منزل به‌ویژه در ساعات اوج مصرف (۱۲ تا ۱۷) صرفه‌جویی داشته باشند.

وزیر نیرو ادامه داد: هموطنان با کاهش مصرف برق می‌توانند از مزایای صرفه‌جویی تحت عنوان طرح سراسری پاداش صرفه‌جویی برخوردار شوند.

محرابیان در واکنش به تشدید گرمای هوا و مصرف بالای برق، بیان کرد: سال گذشته با همراهی مردم با کمترین مشکلات و اعمال‌نشدن محدودیت برق خانگی با موفقیت از تابستان عبور کردیم و چنانچه امسال نیز فضای همکاری برقرار باشد، بدون دغدغه از تابستان عبور می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در صورت تشدید گرمای هوا با همکاری مردم در مصرف بهینه برق ۱۰۰ درصد موفق از تابستان گذر می‌کنیم، خاطرنشان کرد: خرداد امسال ۴۰ درصد مشترکان خانگی مشمول دریافت پاداش صرفه‌جویی شدند و قبض برق بخش قابل‌توجهی یا رایگان شد یا بستانکار شدند؛ در چنین شرایطی امیدوارم با همکاری بسیار خوب هموطنان همانند بسیاری از موارد که در گلوگاه‌های اساسی همکاری کرده‌اند، بتوانیم به نحو احسنت برق موردنیاز را تأمین کنیم.

وزیر نیرو گفت: این صرفه‌جویی فقط مربوط به بخش خانگی نمی‌شود، در بخش اداری و تجاری کشور نیز ظرفیت قابل‌توجهی برای صرفه‌جویی در نظر گرفته شده است؛ در بخش اداری پیش‌بینی یک هزار مگاوات صرفه‌جویی پیش‌بینی بود و تاکنون حدود ۷۰۰ مگاوات آن حاصل شده به عبارتی حدود ۳۰۰ مگاوات به‌راحتی می‌توان در ادارات صرفه‌جویی کرد.

کد خبر 64915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 0 =