تولید ۱۳۰ تن محصولات معدنی پایه کاتالیست‌ برای شرکت‌های دانش‌بنیان

تولید سالیانه نزدیک به ۱۳۰ تن محصولات معدنی پایه کاتالیست‌ها، از اقدامات سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در حوزه توسعه دانش و فن‌آوری و برای شرکت‌های دانش‌بنیان است.

به گزارش روز چهارشنبه اگزیم‌نیوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت، با توجه به نیاز کشور به ماده معدنی «بوهمیت» به‌منظور تولید انواع کاتالیست‌ها و جاذب پایه آلومینایی، مرکز تحقیقات غرب کشور (زیرمجموعه ایمیدرو)، سالیانه نزدیک به ۱۳۰ تن آن را تولید و در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار می‌دهد.

بومی‌سازی تولید بوهمیت از نفلین سینیت در مرکز تحقیقات غرب کشور (مرکز آذرشهر) و ثبت اختراع آن در سال گذشته به نام ایمیدرو انجام شد.

در همین حال ایمیدرو برنامه افزایش ظرفیت تولید بوهمیت در آن مرکز به میزان ۲ برابر را در برنامه دارد.

از سوی دیگر، پروژه انتقال دانش فنی، طراحی و احداث واحد نیمه صنعتی ساخت پایه و کاتالیست HDS (نفتا) اکسترود، بین مرکز تحقیقات مواد معدنی غرب کشور و جهاد دانشگاهی منعقد و سال گذشته محصول (کاتالیست HDS ) دانش فنی بومی شده در مرکز آذر شهر تولید شد که همه فرایند از مراحل اولیه تا تولید محصول را شامل می‌شود.

تولید این محصولات از مواد معدنی تا مرحله تولید کاتالیست، ارزش افزوده بالایی برای حوزه معدن و به‌ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان داخل کشور دارد.

کد خبر 64640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 8 =