هدف گذاری افزایش تجارت ایران و قزاقستان در حوزه کشاورزی

قائم مقام وزیر جهادکشاورزی در سفر به قزاقستان گفت: توافق رؤسای جمهور ایران و قزاقستان برای دستیابی به تجارت ۳ میلیارد دلاری ظرف ۲ سال آینده بوده و سهم حوزه کشاورزی و صنایع غذایی از این هدفگذاری حداقل یک میلیارد دلار برآورد شده است.

به گزارش روز سه شنبه اگزیم‌نیوز، علیرضا پیمان‌پاک قائم مقام وزیر جهادکشاورزی که به همراه مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی و هیئتی متشکل از فعالان اقتصادی در حوزه‌های مرتبط کشاورزی و دامپروری برای گسترش همکاری‌های مشترک به قزاقستان سفر کرده است، در دو نشست تخصصی تجاری و معرفی فرصت‌های جدید تجارت و سرمایه‌گذاری مشترک در آلماتی و آستانه که برای پیگیری الزامات مورد نیاز برای تسهیل همکاری‌های مشترک در حوزه کشاورزی بین دو کشور انجام شد، حضور یافت.

وی در نشست‌های تخصصی با معاون نخست‌وزیر قزاقستان، وزیر تجارت، وزیر کشاورزی و استاندار آلماتی، ضمن معرفی فرصت‌های جدید همکاری در حوزه صادرات میوه و تره‌بار، لبنیات و آبزیان و نیز تأمین نیازهای ایران در خصوص گندم و گوشت به صورت مستقیم از قزاقستان و همچنین توافق در خصوص کشت فراسرزمینی به گفتگو و ارائه راهکار پرداخت.

حل چالش‌های پیش روی دو کشور در حوزه دامپزشکی، لجستیک، نقل و انتقالات مالی و تضامین مربوط به قراردادهای تجاری با محوریت محصولات کشاورزی و دامپروری از جمله محورهای مذاکرات پیمان‌پاک و مقامات قزاقستانی بود.

کد خبر 64588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =