پیش‌بینی افزایش ۲ هزار مگاواتی مصرف برق در روزهای آتی

مرکز ملی راهبری شبکه برق ایران پیش‌بینی کرد با توجه‌ به افزایش دما در روزهای آتی مصرف برق کشور نیز دو هزار مگاوات افزایش داشته باشد.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم‌نیوز از وزارت نیرو، باتوجه‌به افزایش دمای میانگین کشور که به ۳۸ درجه رسیده است و براساس اطلاعات دریافتی از سازمان هواشناسی که در روزهای آتی دمای کل کشور باز هم‌افزایش خواهد داشت، پیش‌بینی می‌شود نیاز مصرف برق در روز جاری به عدد ۶۶ هزار مگاوات برسد.

مصرف برق کشور در روز مشابه سال گذشته و با دمای ۳۷ درجه عدد ۶۵ هزار و ۲۹۳ مگاوات را ثبت کرده بود.

آمارها حاکی از آن است در روز مشابه سال گذشته میزان برق تحویلی به صنایع بزرگ کشور سه هزار و ۷۰۰ مگاوات تحت پایش دیسپاچینگ ملی برق ایران بوده که این عدد در سال جاری و در روز گذشته نشان می‌دهد پنج هزار و ۴۰۸ مگاوات برق تحویل این صنایع شده است.

میزان مصرف برق مشترکان صنعتی از ابتدای دوره مدیریت مصرف امسال تاکنون ۱۷ درصد رشد داشته که در این‌ بین صنایع فولادی با رشد ۲۴.۳ درصد در صدر قرار دارند و بعد از فولادی‌ها سهم صنایع سیمانی ۱۳ درصد و سهم دیگر فلزات ۱۲ درصد رشد را ثبت کرده که بیانگر رشد تولید در صنعت کشور است.

شرکت مدیریت شبکه برق ایران از مردم در خواست کرد، برای پاسخگویی به افزایش د و هزار مگاواتی مصرف برق در روزهای آتی، در ساعت اوج بار (ساعت ۱۱ تا ۱۷ )با کاهش مصرف خود در تأمین برق پایدار همه مشترکان مشارکت کنند.

کد خبر 64558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 13 =