رشد ۱۷ درصدی افراد تحت پوشش بیمه درمان در سال ۱۴۰۱

رییس کل بیمه مرکزی گفت: افراد تحت پوشش بیمه درمان سال گذشته به ۳۰ میلیون نفر رسید و ۱۷ درصد رشد داشت.

به گزارش اگزیم‌نیوز، مجید بهزادپور روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت پنجاه و دومین سالگرد تاسیس بانک مرکزی، اظهار داشت: صنعت بیمه سال گذشته در مجموع موفق بود و عملکرد این صنعت در اغلب شاخص‌ها ارتقا یافت.

وی افزود: بررسی عملکرد صنعت بیمه در بحث ضریب نفوذ نشان می‌دهد آنطور که باید نرخ ها متناسب با فضای اقتصادی رشد نداشت به گونه‌ای که بیمه شخص ثالث متناسب با پرداخت خسارت‌ها افزایش نداشت.

رییس کل بیمه مرکزی گفت: از جهت گستردگی صنعت بیمه تعداد شرکت های بیمه ای در سال گذشته ۱۱.۸ درصد رشد داشت و شاغلان مستقیم در این صنعت ۱۲۷ هزار نفر رسید که رشد پنج درصدی است.

وی ادامه داد: افزایشی سهم بیمه اشخاص ۶.۶ درصد، افراد تحت پوشش بیمه درمان ۲۰ میلیون نفر بود و ۱۷ درصد رشد داشت. در موضوع بیمه زندگی افراد تحت پوشش این بیمه به ۳۰ میلیون نفر رسید که رشد ۷ درصدی داشت و در حوزه بیمه حوادث نیز ۵ درصد رشد را شاهد بودیم.

بهزادپور افزود: صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان، سال گذشته فعالیت جدی خود را شروع کرد و هم اکنون به آمار ۲۶ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد ساختمانی رسید و برآورد ما این بود که به حدود ۳۰ میلیون واحد برسد.

وی درباره ضرورت ارایه گزارش عملکرد صنعت بیمه گفت: در بحث کاهش مراجعات حضوری در این صنعت ۱۹ درصد رشد داشت و سرانه تعداد بیمه نامه در سال گذشته به ۷۴.۱ میلیون فقره بیمه نامه رسید.

بهزادپور با بیان اینکه صنعت بیمه صنعتی بین المللی است، ادامه داد: یکی از موضوعات مهم در صنعت بیمه ایجاد ارتباط بین المللی است و در ارتباط با این موضوع در پی برقراری ارتباط با کشورهای همسایه تفاهم نامه‌هایی طی سال گذشته و امسال منعقد شد.

کد خبر 64359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 4 =