پرداخت ۳۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات ازدواج و فرزندآوری

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی گفت: از ابتدای امسال تاکنون مبلغ ۳۲ هزار و دویست میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و فرزند به متقاضیان پرداخت شده است.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم‌نیوز، مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی با تشریح اقدامات این بانک به منظور تسریع و تسهیل در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و فرزند، افزود: از مبلغ ۳۲ هزار و دویست میلیارد تومان مبلغ هفت هزار و شش میلیارد تومان بایت تسهیلات فرزندآوری و ۲۴ هزار و شش میلیارد تومان هم بابت تسهیلات ازدواج از شبکه بانکی به متقاضیان پرداخت شده است.

مهدی صحابی تاکید کرد: از ابتدای امسال تا ۲۸ خرداد تسهیلات فرزند آوری نشانگر رشد حدود ۱۳۳ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته است و تسهیلات قرض الحسنه نیز در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد ۱.۸ درصدی را نشان می‌دهد.

صحابی گفت: از این مبلغ ۱.۲ همت برای فرزند اول، ۳.۱ همت برای فرزند دوم، ۲.۲ همت برای فرزند سوم، ۰.۸ همت برای فرزند چهارم و ۰.۳ همت برای فرزند پنجم و بیشتر پرداخت شده است.

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی خاطرنشان کرد: بانک مرکزی برای تسریع و تسهیل در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج، بسته نظارتی - اعتباری خود را که ناظر بر تسهیل در اخذ ضمانت، تسریع در تعیین شعبه، تشکیل پرونده و پرداخت و آغاز بررسی‌های نظارت میدانی بود، در تاریخ ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ به بانک‌های عامل ابلاغ کرد که با ابلاغ این بسته شاهد رشد چشمگیر پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج از شبکه بانکی بودیم به طوری که آمار پرداختی در ۲۸ خرداد به مبلغ ۲۴.۶ همت افزایش یافت که بیانگر رشد ۳۰ درصدی در مقایسه با آغاز ابلاغ بسته نظارتی اعتباری است.

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی گفت: تسهیلات ودیعه مسکن نیز از ابتدای تیر ۱۴۰۱ تا ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ تعداد ۲۶۷ هزار و ۴۶۲ پرونده تسهیلاتی تشکیل شده که از این تعداد ۲۳۶ و ۴۲۳ نفر به میزان ۱۳.۸ همت تسهیلات دریافت کرده اند.

کد خبر 64288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 7 =