تولید بنزین یورو ۵ در دستور کار است/ کیفیت بنزین کاهش نیافته است

مدیرعامل شرکت پالایش نفت امام خمینی شازند، گفت: تولید بنزین یورو ۵ در دستور کار است، اما اکنون همان بنزین یورو ۴ را تولید می‌کنیم و تولید بنزین یورو ۵ برای سال‌های آینده برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش اگزیم‌نیوز، مجید رجبی امروز(چهارشنبه)در مراسم رونمایی از کاتالیست ساخت ایران RFCC در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا تولید بنزین یورو۵ در دستور کار است؟ افزود: در حال حاضر ۱۶ میلیون لیتر در روز بنزین یورو۴ تولید می‌کنیم و در حال حاضر تولید بنزین یورو۵ در دستور کار اصلی نیست، اما امکان تولید وجود دارد. در این حوزه تولید و عرضه نیز داشتیم و ثابت کردیم که می‌توانیم اما فعلا اعلام شده که بنزین یورو۴ تولید شود.

وی در خصوص کیفیت بنزین با توجه به افزایش مصرف، گفت: در حال حاضر بنزین یورو ۴ کاملا مطابق با استانداردهای اروپایی و مورد نیاز کشور تولید می‌شود که کیفیت خوبی دارد و پایدار است.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت امام خمینی شازند با اشاره به کاتالیستی که امروز رونمایی شد، گفت: این کاتالیست موجب می‌شود تا در تامین این مقدار بنزین دغدغه نداشته باشیم چرا که اگر این کاتالیست وجود نداشت ممکن بود در تامین کاتالیست با وقفه مواجه شویم.

رجبی تاکید کرد: با تولید کاتالیست بومی تولید بنزین پالایشگاه و سایر تولیدات با یک اطمینان خاطر انجام می‌شود و این موضوع که به ما اعلام شده باشد کیفیت بنزین را کاهش دهیم وجود نداشته است.

وی با بیان اینکه بنزین پالایشگاه تحت نظارت یک سازمان مختص وزارت نفت مورد بررسی قرار می‌گیرد و تا تاییدیه آنها صادر نشود اجازه ارسال وجود ندارد، گفت: کیفیت به هیچ عنوان فدای کمیت نخواهد شد و تولیداتی که داریم را با کیفیت بالا ارائه می‌دهیم.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت امام خمینی شازند در پاسخ به این سوال که آیا امکان و برنامه افزایش تولید دارید؟ گفت: خیر در حال حاضر چنین برنامه‌ای وجود ندارد اکنون ۱۲ میلیون گازوئیل دو تا سه میلیون لیتر نفت سفید با کیفیت بالا عرضه می‌شود، همچنین سوخت جت را به مقدار نیاز تولید می‌کنیم. همچنین ۱۸۰۰ تن نیز گاز مایع در این پالایشگاه تولید می‌شود.

رجبی در صحبت‌های خود در مراسم با بیان اینکه تولید کاتالیست ساخت ایران که امروز از آن رونمایی شد یک محصول با ارزش برای صنعت نفت و پالایش کشور است، اظهار داشت: این کاتالیست توسط یک شرکت دانش بنیان ایرانی و با حمایت پالایشگاه شازند تولید شده است.

به گفته وی استارت این کار ۱۰ سال پیش زده شد و اکنون به محصول نهایی دست یافته‌ایم.

کد خبر 64186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 11 =