اثر افزایش سودبازرگانی بر قیمت خودرو/ وضعیت واردات رضایت بخش نیست

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با بیان اینکه وضعیت فعلی واردات خودرو رضایت بخش نیست، توضیحاتی در مورد تاثیر افزایش دو برابری سود بازرگانی خودروهای وارداتی بر قیمت نهایی محصول ارائه کرد.

به گزارش روز چهارشنبه اگزیم‌نیوز، مهدی دادفر در مورد افزایش سود بازرگانی واردات خودرو، اظهار داشت: افزایش دو برابری سود بازرگانی به طور مستقیم بر قیمت خودروها اثرگذار نخواهد بود، امابا توجه به نوسان نرخ ارز و اینکه قرار است چه نوع ارزی ملاک محاسبه این تعرفه قرار گیرد، قیمت خودرو را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو افزود: وضعیت فعلی واردات خودرو رضایت بخش نیست؛ از زمانی که اعلام شد واردات آزاد شده حدود ۱۲۴۰ دستگاه به کشور رسیده بنابراین با توجه به این شرایط و افزایش سود بازرگانی نمی توان انتظار کاهش قیمت خودرو را داشت.

وی گفت: اگر آزادی عمل مردم در واردات خودرو اعم از نو و کارکرده به رسمیت شناخته شود، حتی با وجود افزایش حقوق و عوارض واردات، قیمت خودرو کاهشی خواهد شد؛ ولو اینکه نرخ محاسبات عوارض، افزایشی باشد.

دادفر تصریح کرد: در این صورت است که زخم قدیمی بازار خودرو التیام می یابد اما اگر این شرایط پیاده نشود نمی توان انتظار شکسته شدن قیمت ها را داشت.

وی با بیان اینکه واردات خودورهای کارکرده به شدت به نفع مردم و بازار خودرو است، گفت: مجلس با کلیات واردات خودروهای کارکرده موافقت کرده اما به نظر نمی رسد که در جزئیات به تواق برسند.

کد خبر 64173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =