شهر جدید کوشک، کنارِ پارسیان ایجاد می‌شود

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان گفت: طرح امکان سنجی و مکان‌یابی شهر جدید «کوشک» شهرستان پارسیان در شورای عالی معماری و شهرسازی تصویب و مطالعات طرح توسعه عمران آن آغاز شد.

به گزارش اگزیم‌نیوز، عباس آذر پیکان روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به وجود صنایع انرژی بر پارسیان و همچنین نزدیکی به منطقه ویژه عسلویه و منطقه گازی پارس جنوبی امکان استقرار و سر ریزی جمعیت در منطقه و شهرستان پارسیان احتمال داده شد.

وی ادامه داد: پس از بازدید از منطقه و تعیین موقعیت فعلی، به دلیل نزدیکی به شهر پارسیان و استفاده بهینه از زیرساخت‌های موجود در شهرستان، محدوده مورد نظر مشخص شد.

به گفته آذرپیکان شهر جدید کوشک با مساحت هزار هکتار و جمعیت ۱۱۰ هزار نفر در چشم انداز ۱۰ ساله پیش بینی شده است.

تصویب بازنگری طرح توسعه و عمران جامع شهر بندرلنگه

این مسئول همچنین از تصویب بازنگری طرح توسعه بندرلنگه خبر داد و اضافه کرد: با توجه به اهمیت طرح توسعه و عمران شهر بندرلنگه و اتمام سال افق طرح، بازنگری طرح جامع در دستور کار این اداره کل قرار گرفت.

معاون اداره کل راه و شهرسازی استان افزود: شهرستان تاریخی بندرلنگه با دارا بودن حوزه های خدماتی و تجارت دریایی یکی از الگوهای اصلی معماری جنوب محسوب می شود که با محدوده ای به مساحت یکهزار و ۳۹۶ هکتار مورد مطالعه و بازنگری قرار گرفته است.

آذرپیکان گفت: جمعیت این شهر در سال ۹۵ برابر با ۳۰ هزار و ۴۳۵ نفر بود که جمعیت پیشنهادی برای افق طرح معادل ۳۲ هزار و ۱۴۸ نفر در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: شهر بندرلنگه از نظر خدمات توزیع مراکز فعالیتی الگوی چند هسته‌ای دارد و اشتغال غالب در شهر، خدمات و بازرگانی است.

این مسئول افزود: شهر بندرلنگه در برنامه های ملی، منطقه‌ای و محلی نقش مهمی دارد و در تهیه این طرح به موقعیت شهر بندرلنگه نسبت به حوزه نفوذ آن و خدماتی که ارائه میدهد توجه ویژه‌ای شده است.

کد خبر 64171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =