سفیر ایران در مسقط: تبادلات تجاری با عمان رشد سه برابری داشته است

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان گفت: در چارچوب سیاست دولت برای اولویت دادن به همسایگان، شاهد رشد سه برابری مناسبات تجاری با عمان و رسیدن ارزش آن به حدود ۲ میلیارد دلار هستیم.

به گزارش اگزیم نیوز، علی نجفی روز سه شنبه در خصوص دیدار روز گذشته سلطان عمان با رهبر معظم انقلاب اسلامی در جریان سفر دو روزه وی به تهران در صدر هیاتی بلندپایه، اظهار داشت: سفر سلطان عمان به ایران نخستین سفر وی به جمهوری اسلامی ایران در این مسئولیت به شمار می رفت.

وی گفت: دیدار در فضایی بسیار مثبت دوستانه و سازنده انجام شد و گفتگوهای بسیار خوبی میان دو طرف انجام گرفت.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان افزود: رهبر معظم انقلاب در این دیدار به نیکی از مرحوم سلطان قابوس یاد کردند و از روابط دوستانه و برادرانه ایران و عمان تمجید به عمل آوردند.

نجفی ادامه داد: روابط میان ایران و عمان در بالاترین سطح خودش قرار دارد، این روابط بسیار ممتاز، مثال‌زدنی و الگویی از مناسبات جمهوری اسلامی ایران با یک کشور همسایه به شمار می رود.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر این مناسبات دوستانه که مبتنی بر اشتراکات تاریخی، فرهنگی و دینی و همینطور حُسن مناسبات همجواری دو کشور هست، روند رو به رشدی را طی کرده و به ویژه در حوزه مسائل تجاری که همواره این موضوع میان دو طرف مطرح بوده است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان افزود: ایران و عمان بر این موضوع تاکید دارند که مناسبات تجاری همپای روابط سیاسی رشد نکرده اما خوشبختانه در چارچوب سیاست اولویت قرار دادن همسایگان در دولت جمهوری اسلامی ایران ما شاهد رشد چشمگیر مناسبات تجاری با عمان هستیم که در حدود ۳ برابر تبادلات تجاری دو طرف افزایش پیدا کرده و به حدود ۲ میلیارد دلار رسیده است.

نجفی گفت: نکته دیگر در خصوص ملاقات سلطان عمان با رهبر معظم انقلاب تاکید ایشان بر اجرای توافقاتی است که میان مسئولان بخش های مختلف دو کشور به امضا رسیده است.

وی عنوان کرد: در خصوص روند حضور رژیم صهیونیستی در منطقه و عادی سازی روابط از سوی تعداد معدودی از کشورها با آن رژیم هم، این موضوع به روشنی از سوی مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفت و فرمودند که آنها به دنبال ایجاد اختلاف و تفرقه در میان جوامع مسلمان هستند و خیر و مصلحتی در حضور آنها نهفته نیست.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسقط نشان کرد: البته کشور عمان به این روند نپیوسته و بارها تاکید کردند که این موضوع در دستور کار آنها نیست.

کد خبر 63738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 13 =