دولت برای مهار تورم تلاش می‌کند/ اثر افزایش قیمت جهانی کالاها در رشد قیمت‌ها

کارشناس اقتصادی با بیان اینکه دولت در تلاش است تا تورم را مهار کند، گفت: هم‌ اکنون بخشی بزرگی از واردات کشور مربوط به مواد اولیه و کالاهای واسطه‌ای تولید است که با افزایش قیمت جهانی این کالاها و نرخ ارز، طبیعی است که شاهد افزایش قیمت‌ها باشیم.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم نیوز، «کامران ندری» اظهار داشت: رشد قیمت کالا و خدمات سلسله‌ای است به این صورت که با ترقی هزینه‌های تولید، نرخ خدمات نیز افزایش می‌یابد و در نتیجه هزینه زندگی هم صعودی خواهد شد که در نتیجه تامین مواد اولیه و حقوق کارگران نیز برای تولیدکننده رشد خواهد یافت.

وی بیان کرد: مطابق مطالعات انجام شده در شرایطی که کشور با تورم بالایی مواجه است این تورم میل بالایی به ماندگاری دارد و که از آن به عنوان اینرسی تورمی یاد می‌شود که بر تمام بخش‌ها به‌ویژه تولید و معیشت افراد تاثیر می‌گذارد.

این کارشناس اقتصادی گفت: دولت همواره تلاش می‌کند تورم را مهار کند اما کل اقتصاد به تورم گره خورده و همه بنگاه‌ها و بازیگران اقتصاد عادت می‌کنند که با افزایش هزینه‌ها قیمت‌ها نیز افزایش می‌یابد.

ندری اظهار داشت: هم‌اکنون بخشی بزرگی از واردات کشور مربوط به مواد اولیه و کالاهای واسطه‌ای تولید است که با افزایش قیمت جهانی این کالاها و نرخ ارز، طبیعی است که شاهد افزایش قیمت‌ها باشیم.

کد خبر 63669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 11 =