فرزین: کمیته تخلفات ارزی عملکرد تمام شرکت‌ها را بررسی می‌کند

رییس کل بانک مرکزی با اشاره به تشکیل کمیته تخلفات ارزی در این نهاد ناظر گفت: در این کمیته تمامی شرکت هایی که در زمینه فعالیت ارزی تخلف داشته باشند، مورد بررسی قرار می گیرند.

به گزارش اگزیم‌نیوز، محمدرضا فرزین روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره لزوم رفع تعهد ارزی شرکت‌ها و بازگشت ارز حاصل از صادرات به کشور، افزود: کمیته‌ای تحت عنوان کمیته بررسی تخلفات ارزی در بانک مرکزی تشکیل دادیم. در این کمیته تمام شرکت‌هایی که سه تخلف دارند، مورد بررسی قرار می‌گیرند.

وی توضیح داد: تخلف اول این است که تعهد ارزی خود را ایفا نکرده باشند؛ در واقع ارز حاصل از صادرات خود را در موعد قانونی برگشت نداده باشند. تخلف دوم این است که در سامانه نیما تخلفاتی صورت بگیرد و محاسبه خارج از نرخی که بانک مرکزی تعیین کرده، صورت بگیرد.

فرزین افزود: تخلف سوم هم این است که خارج از مقررات بانک مرکزی و قانونی در بازار رسمی، معاملاتی صورت بگیرد. تخلفات در این کمیته بررسی شده و با آنها برخورد قانونی می‌شود.

فرزین درباره میزان این بدهی‌ها گفت: اسامی شرکت‌های هنوز در حال بررسی است و اگر تخلفات محرز شد، اعلام می کنیم.

رئیس کل بانک مرکزی تأکید کرد: قانون به بانک مرکزی اختیار داده است و مطابق آن از شرکت‌ها توضیح می‌خواهیم و باید ارز خود را در مهلت قانونی بازگردانند. اگر شرکتی خارج از مقررات قانونی حضور پیدا کند، با آن برخورد می‌شود.

کد خبر 63324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 9 =