توسعه روابط ایران و سوریه با استفاده از ظرفیت‌های منطقه

دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و سوریه گفت: ظرفیت‌های مطلوب منطقه ویژه اقتصادی فرودگاه پیام می‌تواند رشد همکاری‌ها و همچنین توسعه تجارت با سوریه را به دنبال داشته باشد.

به گزارش اگزیم نیوز، حسن شمشادی امروز پنجشنبه در نشستی با مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی فرودگاه بین المللی پیام با اشاره به ظرفیت‌های مطلوب این منطقه ویژه، افزود: براساس رایزنی‌های انجام شده با منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام، مقرر شد تا ضمن بازدیدهای میدانی، ظرفیت‌های اقتصادی و توسعه فعالیت‌های تجاری ایران و سوریه در حوزه فعالیت این منطقه بررسی شود تا با اعلام فراخوانی در سوریه و ایران، زمینه رشد همکاری های طرفین فراهم آید.

وی ادامه‌ داد: به محض بازدید از منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام، مذاکرات B to B برای عملیاتی کردن ادامه همکاری‌ها و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ ایرانی در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام در سوریه و لبنان انجام خواهد شد.

در این نشست، اکبر قنبرپور مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام با اشاره به نقش آفرینی خوب منطقه ویژه اقتصادی و این فرودگاه گفت: استقرار واحدهای تولیدی با اولویت شرکت‌های دانش بنیان در حوزهIT و ICT در منطقه ویژه اقتصادی، فرودگاه بین المللی پیام و توسعه زیرساخت‌های موجود، فرصتی مطلوب برای توسعه همکاری‌ها، رشد اقتصادی و همچنین حضور در بازارهای خارج از کشور را فراهم کرده است تا علاوه بر ارزآوری موجبات اشتغال‌زایی هرچه بیشتر فراهم آید.

وی افزود: فرودگاه بین المللی پیام، اکنون یکی از مهمترین قطب‌های دیجیتال کشور به شمار می‌آید که در تعامل مثبت با شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف شرایط مطلوبی برای رونق تولید ایجاد کرده است.

همچنین در این نشست طرفین با اشاره به ظرفیت‌های مطلوب شرکت‌های دانش بنیان فعال در منطقه ویژه اقتصادی پیام و اقبال خوب کشورهای عربی به‌ویژه سوریه و لبنان، به توانمندی‌های موجود در حوزه خدمات و کالاهای ایران اشاره کردند و شناسایی ظرفیت‌های کشورهایی مانند سوریه و لبنان و برقراری روابط تجاری دوطرفه را در توسعه همکاری‌ها مهم برشمردند.

نمایشگاه بین المللی اینوتکس از ۱۹ تا ۲۳ اردیبهشت ماه در محل پارک فناوری پردیس آماده پذیرایی از علاقه‌مندان است.

کد خبر 63171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 13 =