تشکیل وزارت بازرگانی برای مهار قیمت‌ها ضروری است

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تشکیل وزارت بازرگانی در شرایط کنونی را ضروری دانست و گفت: ایجاد وزارتخانه بازرگانی به ساماندهی بازار کمک می‌کند.

به گزارش روز پنجشنبه اگزیم نیوز، معین الدین سعیدی درباره لایحه دو فوریتی تشکیل وزارت بازرگانی افزود: در سال‌های گذشته طبق قانون تمرکز اختیارات وزارت جهادکشاورزی، بخش بازرگانی محصولات کشاورزی از وزارت صنعت، معدن و تجارت جدا به وزارت جهاد کشاورزی منتقل شد.

وی اظهار داشت: این کار سبب شد که وزارت جهادکشاورزی امکان کافی برای نظارت بر بازار را نداشته باشد و در عین حال از وظیفه اصلی خود که توسعه مسائل کشاورزی است، غافل شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: در شرایط فعلی ضروری است وزارتخانه تخصصی که حوزه بازار را به خوبی رصد کرده و مشکلات مردم را رفع کند، ایجاد شود و تمام وقت و توان خود برای مسائل رفع نیازهای اساسی مردم قرار دهد.

نماینده مردم چابهار در مجلس با اشاره به افزایش قیمت کالاهای اساسی، گفت: بخشی از دلایل افزایش قیمت‌ها به حوزه نظارتی مربوط است و در این زمان تشکیل وزارت بازرگانی با نیروهای تخصصی می‌تواند به بهبود شرایط فعلی کشور کمک کند

سعیدی افزود: اولویت امروز مردم معیشت، مسکن، خودرو و تامین کالاهای اساسی است.

وی تاکید کرد: ایجاد وزارتخانه‌ای که وظیفه آن تنظیم بازار و نظارت بر آن باشد و به مهار تورم و جلوگیری از افسارگسیختگی قیمت‌ها کمک کند، بسیار ضروری است.

مجلس این هفته به دو فوریت لایحه تشکیل وزارت بازرگانی رای مثبت داد و به این ترتیب این لایحه هفته آینده در مجلس تعیین تکلیف می‌شود.

کد خبر 62927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 17 =