پیش‌بینی افزایش تولید انرژی در نیروگاه‌های برق‌آبی

معاون بهره‌برداری شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران گفت: پیش‌بینی می‌شود تولید برق در نیروگاه‌های برق‌آبی سدهای گتوند علیا، کارون ۴، سیمره، رودبار لرستان و سردشت افزایش داشته باشد.

به گزارش روز سه شنبه اگزیم نیوز از وزارت نیرو، وحید ایزدی درباره پر شدن ۸۵ درصد از ظرفیت سدهای گتوند علیا و کارون‌۴ پیش‌بینی کرد که برق تولید شده از نیروگاه‌های برق‌آبی این دو سد نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته باشد.

وی افزود: تعمیرات اساسی واحدهای نیروگاهی سدهای تحت بهره‌برداری شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران به پایان رسیده و تلاش می‌شود که رهاسازی آب برای فعالیت این نیروگاه‌ها متناسب با مصرف کشاورزی پایین‌دست باشد.

معاون بهره‌برداری شرکت با اشاره به آبگیری سد چم‌شیر در پایان سال ۱۴۰۱ گفت: دو واحد از نیروگاه برق‌آبی این سد به ظرفیت ۵۵ مگاوات نیز اواسط تیرماه وارد شبکه می‌شود.

وی ادامه داد: شرکت بهره‌برداری شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران متولی نگهداری و بهره‌برداری از نیروگاه‌های برق‌آبی سدهای گتوند علیا و کارون ۴ به ظرفیت ۲ هزار مگاوات، سیمره به ظرفیت ۴۵۰ مگاوات، داریان ۲۱۰ مگاوات، سردشت ۱۵۰ مگاوات و رودبار لرستان ۴۵۰ مگاوات است و از مجموعه این سدها ۳ هزار و ۳۰۰ مگاوات برق تولید می‌کند.

کد خبر 62657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 6 =