بخش صنعت دیروز حدود ۶ هزار مگاوات برق مصرف کرد

بخش صنعت کشور روز گذشته (جمعه، ۱۸ فروردین) نزدیک به ۶ هزار مگاوات از برق تولیدی را به مصرف رساند که بالاترین میزان مصرف این بخش در هفته گذشته و دلیلی برای رونق بخش تولید است.

به گزارش روز شنبه اگزیم‌نیوز، گرچه هوای کشور هنوز آنچنان که باید و شاید گرم نشده است اما آمارها از اوج گرفتن کم کم مصرف برق خبر می دهند.

تازه ترین گزارش شرکت مدیریت شبکه برق کشور نشان از آن دارد که روز گذشته در ساعت ۱۲ و ۲۹ دقیقه بخش صنعت ‌پنج‌هزار و ۹۸۶ مگاوات برق مصرف کرد که کارشناسان معتقدند مصرف بالای برق در این بخش نشان از رونق تولید در کشور است.

بخش خانگی و سایر بخش ها اما در ساعت ذکر شده ۳۶ هزار و ۷۱۰ مگاوات برق مصرف داشتند که مصرف نسبتا مطلوبی محسوب می‌شود.

فرایند مصرف برق اما در ساعت های شبانه روند متفاوتی به خود گرفت، به گونه ای که میزان مصرف در بخش خانگی و سایر بخش ها افزایش یافت و بخش صنعت مصرف خود را کاهش داد.

براساس گزارش شرکت مدیریت شبکه برق، در ساعت ۲۰ و چهار دقیقه شب گذشته میزان مصرف بخش خانگی و سایر به ۴۰ هزار و ۷۹۱ مگاوات افزایش یافت، در حالی که میزان مصرف در بخش صنعت به پنج‌هزار و ۷۰۰ مگاوات کاهش یافت.

در همین زمینه به‌تازگی سخنگوی صنعت برق اظهار داشت: در نظر است از همین ابتدای سال جدید، با همکاری وزارت صمت و حضور انجمن ها و سندیکاهای مختلف از سمت تولیدکنندگان، بتوانیم برنامه تنظیم انرژی مورد نیاز صنایع را به شکلی داشته باشیم که در راستای تحقق شعار سال، با تحویل انرژی پایدار به این بخش از کشور کمک کنیم.

کد خبر 62181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 2 =