لزوم ورود اتاق اصناف به مبحث قاچاق

رئیس اتاق اصناف ایلام درباره احتمال ادامه دار بودن رکود اقتصادی در سال جدید گفت: نسب به اثرات برجام در اقتصاد کشور خوش بین باشیم

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی اگزیم نیوز به نقل از اتاق اصناف ایران، بهروز بلوچیان ضمن اشاره به این مطلب که در سال گذشته بازار پررونقی نداشتیم و رکود حاکم بود، خواستار آن شد که در سال جدید بانکها با اعطای تسهیلات به بنگاه های تولیدی و اصناف به ایجاد بازار رقابتی کمک کنند.

وی بر جلوگیری از واردات کالای قاچاق به کشور تاکید کرد و افزود: سالانه میلیاردها تومان کالای خارجی از طریق قاچاق وارد کشور می شود که برای واردات این کالاها هیچ گونه عوارض و مالیاتی پرداخت نمی شود.

به گفته بلوچیان، براساس قانون نظام صنفی، اتاق اصناف ایران باید به مبحث کالای قاچاق ورود کند و  در این ماجرا با سازمان صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات همراهی  کند.  

رئیس اتاق اصناف ایلام درباره تحلیل و ارزیابی خود از تداوم رکود در سال ۹۵ ضمن ابراز خوش بینی نسبت به اثرات برجام در اقتصاد ایران، حمایت از تولیدات داخلی را مورد تاکید قرار داد و افزود: به نظر می رسد که با توجه به اجرایی شدن برجام در سال جاری باید شاهد اتفاقات مثبتی در اقتصاد ایران باشیم.

کد خبر 6174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =