مصوبه کمیسیون تلفیق درباره محرمانه بودن پرداخت‌های مجلس سبب انحراف می‌شود

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه کمیسیون تلفیق مبنی بر محرمانه شدن پرداخت‌ های مجلس و دریافتی‌های نمایندگان در بودجه سال آینده، تاکید کرد: لزومی ندارد که پرداخت‌ های مجلس محرمانه باشد و این امر موجب انحراف می‌شود.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم نیوز، کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی تغییراتی در لایحه بودجه ۱۴۰۲ انجام داده است. یکی از این تغییرات مربوط به پرداخت‌های مجلس است. کمیسیون تلفیق، مجلس شورای اسلامی را از افشای پرداخت‌های مستمر در سامانه شفافیت حقوق و مزایا مستثنا کرده است. این یعنی پرداخت‌های غیرمستمر همه دستگاه‌ها به جز نمایندگان مجلس به اطلاع عموم خواهد رسید.

«محمدحسن آصفری» در این باره توضیح داد: بنده معتقد هستم که نباید اینطور باشد و باید تمام ردیف‌ها، پرداخت‌ها و هزینه‌ها در قانون بودجه شفاف باشد و هیچ استثنایی وجود نداشته باشد.

نماینده مردم اراک در مجلس افزود: تمامی پرداخت‌ها به غیر از بودجه‌های امنیتی و دفاعی که ممکن است مورد سوء استفاده قرار گیرد باید اطلاع‌رسانی شود.

وی تاکید کرد: اینکه دولت، مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه بخواهد در اعلام بودجه و پرداخت‌های خود را مستثنی کنند قابل قبول نیست و بایستی شفافیت کامل در وضع بودجه، جداول و پرداخت‌ها وجود داشته باشد.

آصفری اظهار داشت: از معاونت اجرایی مجلس شورای اسلامی درخواست داریم هرگونه پرداخت و هزینه‌های مجلس شورای اسلامی در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به صورت شفاف اطلاع‌رسانی کند و لزومی ندارد که این اطلاعات محرمانه باشد.

وی افزود: معاونت اجرایی مجلس شورای اسلامی بایستی پاسخگوی سازمان برنامه وبودجه، دیوان محاسبات باشد و اینکه بخواهد خود را استثنا کند سبب انحراف بودجه می‌شود.

کد خبر 61019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 7 =