بررسی آیین‌نامه‌های اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز

مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی از بررسی اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای طرح در هیات وزیران خبر داد.

به گزارش روز شنبه اگزیم‌نیوز از سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، سید عبدالمجید اجتهادی در این باره اظهار داشت: اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز از تاریخ ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ اجرا شد که در این قانون به بیش از ۱۸ آیین‌نامه اشاره شده است.

وی افزود: جلسه‌های بررسی و تدوین این آیین‌نامه‌ها در دستور ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و دستگاه‌های مربوطه قرار گرفت، برخی از این آیین‌نامه‌ها مراحل نهایی را طی کرده و به کمیسیون حقوقی و قضایی برای بررسی ارسال شد.

رییس هیات‌مدیره سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی ادامه داد: اول دی‌ماه به همت کمیسیون حقوقی و قضایی دولت جلسه‌ها و نشست‌های متعددی برگزار شد در این جلسه‌ها تمامی دستگاه‌های ذی‌نفع از جمله امین حسین رحیمی وزیر دادگستری و نمایندگان وزارتخانه‌ها، نماینده سازمان اموال تملیکی، نماینده ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، تعزیرات حکومتی و سایر نهادها حضور داشتند.

وی با بیان اینکه در این جلسه ۷ آیین‌نامه مورد بررسی قرار گرفت، گفت: آیین‌نامه‌هایی از جمله احصای کالاهای قوه قهریه و موارد عمدی، آیین‌نامه مواد ۵۵ و ۵۶، نحوه نگهداری و امحای کالای موضوع قاچاق، فهرست و اولویت کالاها با اولویت مصرف خاص، نحوه فروش کالاها از طریق حراج عمومی، کارمزد ماده ۶ مکرر ۲ و تبصره ۲ قانون اصلاح مبارزه با قاچاق کالا و ارز بررسی شد.

اجتهادی بیان داشت: بعد از اصلاحیه شاهد ارائه این آیین‌نامه‌ها برای طرح در هیات وزیران خواهیم بود.

کد خبر 59285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 8 =