شرکت‌های معدن و صنایع معدنی ۴۳۰۰ مگاوات پروژه نیروگاهی در حال اجرا دارند

ایمیدرو اعلام‌کرد: عملیات اجرایی ساخت نیروگاه برق توسط هشت شرکت معدن و صنایع معدنی به میزان چهار هزار و ۳۸۰ مگاوات آغاز شده است. این برنامه با راهبری ایمیدرو و در راستای توسعه زیرساخت های معدن و صنایع معدنی کشور اجرایی شده است.

به گزارش روز شنبه اگزیم‌نیوز از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، تاکنون از ۳۱ ساختگاه (سایت) احداث نیروگاه طبق تفاهم‌نامه بین وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و نیرو، عملیات اجرایی هشت ساختگاه آغاز شده است.

شرکت‌های فولاد مبارکه (یک‌هزار و ۵۰۰ مگاوات)، گل‌گهر(یک‌هزار مگاوات)، آلومینیوم المهدی (۶۶۰ مگاوات)، فولاد خوزستان (۵۰۰ مگاوات)، توسعه معادن و فلزات (۳۸۰ مگاوات)، آلومینیوم جنوب (۳۱۵ مگاوات) و فولاد غرب آسیا (۲۵ مگاوات) شرکت‌هایی هستند که عملیات ساخت نیروگاه را آغاز کرده‌اند.

۲۳ شرکت دیگر در پروژه ساخت نیروگاه در «دوره پیشبرد» قرار دارند که از جمله می‌توان به مجتمع فولاد شادگان، منطقه ویژه اقتصادی پارسیان و شرکت‌های آلومینای ایران، ملی‌مس و هرمزگان اشاره کرد.

دوره پیشبرد شامل انتخاب مشاور، انجام مطالعات اولیه، انتخاب ساختگاه، مطالعات شبکه، مطالعات و اخذ مجوزهای محیط‌زیست، مجوزهای پدافند غیرعامل، تامین آب و سوخت پروژه، تامین مالی و انتخاب پیمانکار است.

ظرفیت مورد تقاضا برای احداث نیروگاه در شروع تفاهم‌نامه ۱۰ هزار مگاوات بود که با استقبال انجام شده، در یک مرحله به ۱۲ هزار و در حال حاضر به ۱۶ هزار و ۵۰۰ مگاوات افزایش‌یافته است.

فروردین‌ امسال تفاهم‌نامه ساخت نیروگاه‌ها توسط صنایع در صحن علنی مجلس شورای اسلامی تصویب شد و پشتوانه قانونی به خود گرفت و براین‌اساس وزارتخانه‌های نیرو، صمت و نفت ملزم به اجرای آن شدند.

کد خبر 58818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 16 =