مجلس هزینه‌های دولت را اضافه نکند

یک کارشناس اقتصادی با بیان اینکه تغییرات بیش از حد مجلس در بودجه کاملاً اشتباه است، گفت: این مجلس است که برای دولت با قوانین‌ نادرست، ناپخته و ناهماهنگ تعیین تکلیف می‌کند.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم نیوز، «عبدالحسین سیف الهی» درباره تغییرات مجلس در لایحه بودجه، اظهار داشت: لایحه بودجه که به مجلس می‌آید، نباید هر روز در مجلس دچار تلاطم مصوبات نمایندگان شود.

وی افزود: مجلس روی چه حسابی وارد گود شده و باری بر روی دولت اضافه می‌کند؟ بودجه چارچوبی دارد و هر چیزی لازم است باید در آن لحاظ و هر چیز غیر از آن حذف شود؛ خلاف است.

این کارشناس اقتصادی گفت: باید درآمدهای خود را دقیقاً احصا کرده و ببینیم چقدر است که براساس آن بودجه بسته شود. هرگونه افزایشی حتی روی نفت بر اساس سیاست‌های مادر و سیاست‌های برنامه‌ای باید باشد.

سیف الهی ادامه داد: مجلس و دولت هر دو مصوباتی دارند که باید در درآمدها لحاظ شود. درآمدهای ما شامل درآمدهای مالیاتی و دیگری فروش اموال و بخشی دیگر هم درآمدهای نفتی و میعانات است. این مجموعه را می‌توانیم برنامه‌ریزی کنیم.

به گفته وی، چاپ اسکناس و فروش ارز در بازار، تورم‌زا است. دولت کاملاً روشن است که درآمدها و منابع درآمدی‌اش کجاست. سالیانه حداکثر آن هم به‌عنوان این که پیش‌بینی‌نشده می‌توان بودجه را افزایش داد.

این کارشناس اقتصادی بیان کرد: اگر می‌خواهند کشور سامان بگیرد تا زمانی که بودجه وابسته به نفت، میعانات و ارز است این سامان اتفاق نمی‌افتد.

کد خبر 57969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 9 =