نماینده تهران: رونق تولید به تامین مالی نیاز دارد

رییس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ مجلس گفت: رونق تولید به سرمایه گذاری و سرمایه گذاری هم به تامین مالی نیاز دارد. بر همین اساس در بند (الف) تبصره ۱۸ بودجه منابعی مالی تولید و اشتغال پیش بینی شد.

به گزارش اگزیم‌نیوز، سیدشمس الدین حسینی در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش مشترک کمیسیون‌های برنامه و بودجه و ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ مبنی بر نحوه عملکرد دستگاه های مسئول درباره بند الف تبصره ۱۸ قوانین بودجه ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ کل کشور افزود: طی یک دهه گذشته رشد اقتصادی کشور سالانه به صورت متوسط در حدود نیم درصد و رشد سرمایه گذاری کشور به طور متوسط منفی ۴ درصد بوده و بیکاری حدود ۱۶ درصد است؛ قطعا در چنین شرایطی تولید و اشتغال اهمیت زیادی دارد.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به نام تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین، اظهار داشت: رونق تولید به سرمایه گذاری و سرمایه گذاری هم به تامین مالی نیاز دارد. برهمین اساس در بند (الف) تبصره ۱۸ بودجه منابعی مالی تولید و اشتغال پیش بینی شد. با توجه به اهمیت دو موضوع تولید و اشتغال باید تخصیص این منابع مورد توجه قرار گیرد.

حسینی با اشاره به اصلاحات مجلس در تبصره ۱۸ گفت: در تبصره ۱۸ بودجه ۱۴۰۰ منابع کم و به صورت کمک پیش بینی شده بود که ما در مجلس این منابع را افزایش دادیم یعنی از کمک به سمت سرمایه گذاری با هدف هم افزایی و اهرم کردن منابع حرکت کردیم؛ با توجه به تولید و اشتغال، می توان مسئله تامین مالی آن را حل کرد.

کد خبر 57791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =