بهبود فضای کسب‌وکار نیازمند پیش‌بینی‌پذیر شدن اقتصاد است

نایب رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران تاکید کرد که برای بهبود فضای کسب‌وکار، فارغ از بحث‌های سیاسی باید به سمت پیش‌بینی‌پذیر شدن قوانین و مقررات، نرخ تورم و ارز خواهیم بود.

عباس آرگون روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار اگزیم‌نیوز اظهار داشت: برای بهبود شرایط اقتصادی کشور و بهبود فضای کسب‌وکار، نیازمند فضای تعاملی هستیم.

وی با بیان اینکه هم فعالان اقتصادی و هم مردم عادی باید پیش‌بینی‌پذیری مناسبی از شرایط اقتصادی داشته باشند، افزود: تمام افراد جامعه باید یک پیش‌بینی‌پذیری مناسب از مولفه‌ها و شاخص‌های کلان اقتصادی مانند نرخ تورم، ارز و سود بانکی در میان مدت و بلندمدت داشته باشد تا بتوانند نسبت به سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف تصمیم‌گیری کنند.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی درباره محدودیت موجود برای فعالیت برخی از کسب‌وکارهای اینترنتی، گفت: به عنوان نمونه فردی سال‌ها تلاش کرده تا در اینستاگرام فالوور جذب کرده و کسب‌وکار خود را توسعه دهد ولی محدودیت دسترسی به این اپلیکیشن باعث شده تا یکباره تمامی مشتریان خود را از دست بدهد؛ این در حالی است که باید از قبل ابزارهای جایگزین را برای وی فراهم می‌کردیم. نمی‌توانیم همه چیز را بومی کنیم و باید با ابزارهای جهانی هم کار کنیم.

آرگون عدم ارتباط با تجار و فعالان اقتصادی خارجی را به دلیل محدودیت‌های از پیش اعلام نشده، باعث ایجاد بی اعتمادی دانست و توضیح داد: بزرگترین سرمایه برای تجارت، اعتماد است که در بازه‌ای بلندمدت حاصل می‌شود ولی با کوچکترین موضوعی ممکن است از بین برود. اعتماد سرمایه نهفته‌ای است که احیای آن به ویژه در حوزه تجارت کاری دشوار و هزینه‌بر است.

نایب رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران خاطرنشان کرد: تمام مسائل مرتبط با اقتصاد و کسب‌وکارها باید به سمت پیش‌بینی‌پذیری حرکت کند. این در حالی است که ما در ایران با محدودیت‌های تحریمی و روابط بانکی هم دست و پنجه نرم می‌کنیم.

وی ادامه داد: فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران باید بدانند که مثلا ۶ ماه دیگر نرخ تورم و ارز چه میزانی است. سرمایه‌گذاری، تولید و صادرات را بدنبال خود دارد.

کد خبر 57506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 4 =